+ Svar på tråd
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 10 av 14

Tråd: Hvilken CRM løsning anbefaler du?

Hvilken CRM løsning anbefaler du?

Hei,

Jeg har lenge vært på jakt etter et bra CRM system, til en fornuftig pris for en liten bedrift. Med unntak av prisen, så legger jeg høyest fokus på brukervennlighet og KISS-prinsippet. Jeg har prøvd en rekke CRM-systemer, men klarer ikke gjøre det til en vane å bruke de i hverdagen da de er kompliserte og har så alt for mange funksjoner jeg ikke har bruk for. Et annet kriterie er at det er SaaS.

I de siste månedene har jeg brukt salesforce, men heller ikke det klarer jeg å gjøre til en del av hverdagen min.

Hva slags CRM system vil du anbefale?

PS: Er ikke noe ulempe om det er på norsk og har iphone/android/ipad støtte.

Junior Member Atle is on a distinguished road
    Ble medlem
    Nov 2010

Microsoft Dynamics CRM 4 ( snart 2011 ) helt integrert i Outlooken etc.. Fantastisk verktøy.
    Atle, IT Konsult AS
    Sjekk websiden: www.itkonsult.no

Junior Member Cato is on a distinguished road
    Ble medlem
    Dec 2010

For Apple, Iphone og Windows, er det ett system som har en helt suveren funksjonalitet og enkelhet. CRM by HansaWorld. Virkelig et KISS system syes jeg. Bra i stand-alone suveren i sammen med ordre og fakturasystemet.

Hva er primæroppgaven til systemet? Skal du lagre informasjon på kunder? Bruke det til å gå igjennom lister for å skaffe kunder? Hva er bruksområdet?

Holde oversikt over kundeforhold - ikke noe mer, ikke noe mindre.

Member AES is on a distinguished road AES sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2010

Enig i at KISS-prinsippet er viktig. Det var mye av grunnen til at jeg tenkte på VISMA eAccounting som nytt regnskapssystem.

Jeg har lurt litt på å bruke SalesForce selv. Mye fordi det kan integreres i e-conomic igjennom en API. Enkelt og greit. Samt at det er kompatibelt med Gmail og epost igjen Google Apps.

Og så tenkte jeg å legge til denne slik at jeg automatisk får nye kunder (som tar kontakt via et kontakt oss-skjema) inn i SalesForce-systemet. Http://wordpress.org/extend/plugins/...press-to-lead/

Jeg tror vi er ute etter mye av det samme, så det hadde vært fint om du kunne skrevet litt mer om dine erfaringer med SalesForce.

Selv om jeg har hatt konto lenge, så har jeg fortsatt lite erfaring med det. Som sagt, fikk aldri helt integrert det i min "workflow". Meget mulig at jeg angrep problemstillingene fra feil vinkel eller at Salesforce har blitt bedre med tiden (er jo bortimot et år siden dette tråden ble opprettet).

Jeg har stusset litt på å gi Salesforce en sjanse til siden jeg leser mye skryt om det, men når jeg går inn på forsiden så blir jeg usikker på om de har et produkt eller hundre. Dette får meg til å lure på hva jeg kan forvente av selve systemet da?

Member AES is on a distinguished road AES sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2010

Å ja. Det der ett produkt eller hundre har irritert meg også. Ta Mamut for eksempel. De har et virrvarr av forskjellige løsninger og påbygg og hele greiene er rett og slett kaotisk. De har kysset KISS-prinsippet farvel (om de noen gang har brydd seg om det).

Hvis funksjonen fungerer godt, så kan du prøve å gå inn på SalesForce hver gang du skal lese/sende epost (ligger en video her). Da blir det kanskje en vane å bruke programmet. Jeg har lenge brukt draft-mappen på Gmail til CRM (jeg er ikke noe ordensmenneske) og det blir fort uoversiktlig. Hvis SalesForce er bedre, så kanskje jeg bør gå over til det.
    Sist endret av AES; 24-04-2011 kl 11:51

Junior Member keikenti is on a distinguished road
    Ble medlem
    Apr 2011

Jeg anbefaler Highrise fra 37signals: http://highrisehq.com/

Klarer ikke bli noe særlig tilhenger av 37 signals sine produkter, til tross for å ha gitt de to forsøk nå.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine