+ Svar på tråd
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultatene 11 til 19 av 19

Tråd: Har noen gode tips til TM?

Takk for svar.
    Hatt mye å gjør.den siste tiden, så det er en stund siden jeg har jobbet med salg. Leter for tiden etter en som vil jobbe deltid for meg med salg. En student eller noe lignende som vil tjene noen tusen ekstra i måneden på telefonsalg
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

""Hei, det er stein ove fra kalebo som ringer. Snakka e me * * * ?

Vi e ei nyetablerte bedrift i Ålesund som leverer skreddersydde nettløsninger til små og mellomstore bedrifter i nærområdet. Vi har en kampanje nå med lave priser og gratis publiseringsverktøy med på kjøpet. Så e lurte på om e kan sende de en epost med tilbud og så ringe deg opp igjen i morra?""

Er dette en grei måte å starte en samtale? Noen innvendinger eller tips?
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Om noen hadde ringt meg slikt hadde jeg lurt på hvorfor det var relevant for meg? Hva bryr jeg meg om det, så fremt jeg ikke akkurat nå er på jakt etter nettside?

Tenkte å drive cold calls eller skal du kvalifisere de ved å sjekke at de ikke har nettside fra før?

Det er firma som er nyetablerte som jeg finner på Brønnøysundsregistrene. Eventuelt så blir det lokalguiden vi har her i lokalavisen. Der står det veldig mange bedrifter. Og mange av de har ikke nettside.

Har du noen tips til andre måter jeg kan begynne en sånn samtale?

Hvordan skaffer du kunder til Crenia( det er ditt ikke sant?)?

Stein Ove

Opprett en egen tråd om hvordan konsulentbedrifter kan skaffe seg kunder, så kan vi jo dra i gang en diskusjon

Bruk et trådløst headset, snakk med kunden mens du går , dette gi deg en mer avslapende IKKE-selger stemme.

www.delcom.no - - Headset spesialist

Sitat Opprinnelig skrevet av Stein Ove Helset Vis post
    ""Hei, det er stein ove fra kalebo som ringer. Snakka e me * * * ?

Vi e ei nyetablerte bedrift i Ålesund som leverer skreddersydde nettløsninger til små og mellomstore bedrifter i nærområdet. Vi har en kampanje nå med lave priser og gratis publiseringsverktøy med på kjøpet. Så e lurte på om e kan sende de en epost med tilbud og så ringe deg opp igjen i morra?""

Er dette en grei måte å starte en samtale? Noen innvendinger eller tips?
    Dette er IKKE en grei måte å starte salgssamtalen på! Du hopper over ganske mye her....

1. Sørg for å få beslutningstager på telefon og få bekreftet at han er istand til å ta en beslutning.
    2. Finn ut om det er et behov der - både for at kunden skal selv si at det er et behov. Har kunden behov for nettsider??
    3. Hent ut informasjon som du kan bruke til din fordel. Eksempelvis: Funksjoner han ikke har i dag som han kunne tenkt seg.
    4. Presenter hva du kan tilby, samtidig som du får aksepter av kunden på det han har behov for.
    5. Få ordren :-)

Jeg har eksempler på spørsmålsstillinger og alternativer ut i fra JA/NEI problematikk i salgssamtalen. Ta kontakt!
    Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!

Sitat Opprinnelig skrevet av BjornKenneth Vis post
    Dette er IKKE en grei måte å starte salgssamtalen på! Du hopper over ganske mye her....

1. Sørg for å få beslutningstager på telefon og få bekreftet at han er istand til å ta en beslutning.
    2. Finn ut om det er et behov der - både for at kunden skal selv si at det er et behov. Har kunden behov for nettsider??
    3. Hent ut informasjon som du kan bruke til din fordel. Eksempelvis: Funksjoner han ikke har i dag som han kunne tenkt seg.
    4. Presenter hva du kan tilby, samtidig som du får aksepter av kunden på det han har behov for.
    5. Få ordren :-)

Jeg har eksempler på spørsmålsstillinger og alternativer ut i fra JA/NEI problematikk i salgssamtalen. Ta kontakt!

Takk for svar, jeg hadde egentlig ikke trodd at det var nok det jeg hadde skrevet nei.

Kan ikke du skrive noe gode tips her i tråden da? Så kan du dele med alle andre samtidig?

Ikke anbefalt start sammen med "snakker jeg med X ?"
    Bruk heller "jeg prøver å få tak i " og deretter "er det X, jeg hørte at du var riktig person"

Ett tips til, unngå å bruk ordet MEN, og bytt det ut med OG alltid.

Og alltid holdt sjeft når du har gitt en pris. Det gjelder forsåvit nestenalltid når kunder snakker. Få kunden til å snakke, og la dem snakke, gjerne om seg selv og hva de kan gjøre med ditt produkt.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine