+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Demografi for geografiske områder

Demografi for geografiske områder

Hei,

Finnes det noen selskaper som har kartlagt den norske geografien etter demografi?

F.eks, jeg ønsker å vite følgende om de som bor innenfor et bestemt område (stedsnummer funker, men om man kan gå dypere til verks er det fint):

- Antall som bor her
    - Kjønn
    - Husholdningsformer
    - Gjennomsnittsinntekt
    - Aldersgrupper

Er slik data tilgjengelig noe sted?

Her er flere demografiske variabler:

SSB skulle vel ha slik data tilgjengelig! Du kan lage dine egne rapporter ut fra statistikken som ligger hos SSB. http://www.ssb.no/emner/
    Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!

Men SSB tilbyr vel ingen enkel måte å koble opp all denne informasjonen mot geografi? F.eks, kan du fortelle meg demografien for de som bor under postkoden 2360 basert på dette? Jeg finner ingenting iallefall..

Nå har jeg ikke gått dypt ned og sjekket hvor langt ned man kan gå. Men, jeg mener man kan gå ganske dypt - iht rapporter jeg har sett tidligere. Men, det er godt mulig du bare får ned på kommuner! Og, det skulle vel ofte være mer enn nok.
    Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!

Jeg det er et norsk selskap som har delt befolkningen inn i x antall profiler (jeg tror det var 16), hvor de igjen koblet disse profilene opp mot geografiske områder i Norge, som igrunn var ganske deltajert.

Disse profilene ble gjort om til "stereotyper", slik at de som ikke har markedsføringsutdannelse skulle kunne lettere forstå hvem de forskjellige gruppene var.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine