+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Hei på dere

Hei på dere

Hei

Jeg er en mann på 24 år fra Sørum i Akershus.
    Utdannet tømrer uten jobb som bedriver dagene med å ta masse forsjellige kurs for å øke sjansene for en bedre jobb senere.
    Er nå ferdig med Truck T1-T4 , G4 Traverskran, G11 Løfteredskap/stropp og Sikkerhetskurs offshore.
    Holder på med G8 Lastebilkran og G20 Fastmontert hydraulisk kran, etter dette skal jeg ta Src-Vhf sertifikat og Vk2 Brønnteknikk.
    I 2011 er planen å reise offshore, men sannsynligheten er vell som å vinne i lotto.
    Men jeg prøver i hvert fall!

Planen er i hvert fall å kombinere arbeid og hobby (sportsfiske)
    2 uker med hard jobbing/4 uker med avslappende og givende hobby.

Har i lang tid hatt så lyst å gjøre noe! Ikke bare tenke over mulighetene.
    Men har kommet frem til att jeg er for feig til å gjøre noe aleine.
    Er altså avhengig av litt støtte og samarbeid. Noe som viser seg å være vanskelig å oppdrive i mine kretser.

Jeg burde jo satset på min utdannelse og startet ett lite snekker firma. Men media, finanskrisen, venner og familie skremte meg fra å prøve det. Kjenner mange andre snekkere som jeg foreslo dette for, men det var det ingen som ønsket.
    På toppselger anbefalte noen meg å satse på det jeg virkelig brant for og kunne, altså hobbyen min sportsfiske.
    Kunne jo da åpnet en liten nettbutikk eller noe annet og utviklet den/det ved siden av jobb uten noe spesiell stor risiko.
    Om ikke så stor fortjeneste, så kunne jeg i hvert fall bygd meg noen erfaringer og noen kontakter.
    Uansett kunne jeg i hvert fall gjort noe ved siden av jobben, noe annet en bare å lese og vurdere uten å handle.
    Hadde jeg bare kommet i gang, så vet jeg att jeg kan og har lyst.

Jeg tenker, planlegger og vurderer... Men tar aldri det første skrittet ut i det som er liksom så skumelt.
    Jeg håper att med tiden som hjelpemiddel, skal til og med jeg klare å ta det store skrittet.
    Kansje dette forumet kan hjelpe meg på veien

Mvh:

Øystein

Hei Øystein,

Du virker da som en driftig kar og burde da kunne klare å få noe mer ut av det hvis du vil. Sportsfiske er jo en fin nisje, noe smal - men, bygger man seg opp som en autoritet innen denne nisjen tror jeg det er store muligheter.

Hva med å starte og blogge om sportsfiske? Og, eventuelt senere sette opp en liten webshop, eller arrangere turer, kurs etc. Kanskje du til og med kunne lage en liten e-bok om sportsfiske. Ved å f.eks gi bort denne mot at folk meldte seg på dine nyhetsbrev kunne du bygge deg en god e-postliste.
    Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!

Takk for det BjornKenneth

Jeg har faktisk en fiskedagbok, så da er jeg muligens ett skritt i riktig retning i hvertfall.
    Takk for gode tips

Jeg tror nettbutikk for fluefiske vil bli veldig vanskelig å tjene ordentlig penger på, iallefall uten mye erfaring med markedsføring og forretninger. Min anbefaling er at du fokuserer kreftene dine på å få deg en jobb, så starter du heller nettbutikken ved siden av som en hobby/sideinntekt, som selvfølgelig har potensialet for å utvikles til noe mer. Men ikke legg alle kortene dine på den planen, for den høres alt for ustødig ut.

Jeg tror byggebransjen vil plukke seg opp igjen om ikke så lenge. Hadde du kanskje ville vært villig til å flytte?

Fluefiske og fiskeutstyr generelt blir nok vanskelig ja. Er da bedre å satse på andre tjenester som jeg utvikler skritt for skritt.
    Planen har hele tiden vært å bygge opp noe ved siden av en fast jobb, ellers hadde jeg fort kommer i en økonomisk vanskelig situasjon.
    Jeg håper og tror att bygge bransjen bygger seg opp igjen, men å flytte er nok ikke aktuelt for øyeblikket.
    Da måtte det vært en jobb som ga godt over gjennomsnittet i lønn eller andre fordeler som jeg ikke kunne si nei til.

Er egentlig mange ting jeg kunne tenke meg å arbeide med, så jeg må som sagt bruke tiden som hjelp og lande på noe snart.
    Eventuelt begynne med noe som er helt greit, å jobbe aktivt med en foretningsplan ved siden av.
    Vi får se hva tiden bringer, men att jeg skal få til noe til slutt. Ja det er jeg helt sikker på.
    Alt er selfølgelig opp til meg selv.

En ting jeg har tenkt på er å finne en samarbeidspartner og satse 110% på en nisje. Altså spesialisere oss på ett type arbeid.
    Om vi så må reise land og strand for å få jobber, så er det helt greit.
    En fin måte å oppleve litt mere av Norge

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine