-
Frilanser
Starte firma i Argentina
Hei,
Er det noen som har noen som helst slags erfaringer med å gjøre forretninger i Argentina?
I det siste har spørsmålet om å opprette et kontor i Argentina kommet opp. Jeg har gjennom de siste årene jobbet tett med et Argentinsk firma og vi snakker nå om å slå oss sammen. Det har foreløbig vært litt løst snakk, uten at vi har gått i detalj i det formelle. En eventuell sammenslåing ville uansett ikke blitt gjort før i midten av 2011. Men kunne gjerne tenke meg å utforske mulighetene allerede i dag.
- Hvordan er lovene for utenlandske eiere i Argentina?
- Hvor finner jeg kontorer i Buenos Aires?
- Hvordan er arbeidsmoralen i Argentina?
- Er det mye korrupsjon og kriminalitet?
- Hvordan er utdanningsnivået?
Kort sagt - noen som har erfaringer med argentinere? I mitt tilfelle vil det være snakk om et IT-selskap.
I mitt tilfelle ville jeg nok følt meg mest trygg med å inngå et samarbeid med et advokatfirma som styrer alt det formelle, da jeg ikke snakker spansk og aldri har satt en fot i Argentina. Denne partneren må være troverdig og god i Engelsk.
(PS: For de som lurer på hvorfor jeg vil ha et selskap i Argentina, så er det fordi jeg har et team på 4 mann der nede jeg har jobbet med i flere år, hvor jeg i dag står for nesten 70% av arbeidsmengden deres. Jeg tror å opprette egen avdeling for mitt norske selskap der kan være ne god investering som gir også mer mer kontroll. I tillegg snakker Argentisk teamleder flytende Engelsk, noe som gjør det lettere å jakte ned internasjonale kunder.)
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere innleggene dine
Forumregler