+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Faks uten telefonlinje (over nett?)

Faks uten telefonlinje (over nett?)

Hei,

Er det på noen måte mulig å få en mobil faks løsning, som kan brukes fra hvor som helst i verden? Vet det finnes diverse web-baserte løsninger der ute, men kunne gjerne tenke meg noe som kan brukes med en fysisk faksmaskin av noe slag. Om dette ikke er mulig, hvordan er erfaringene deres med de webbaserte?

- Kenneth

Junior Member Flex-Control.no is on a distinguished road
    Ble medlem
    Mar 2010

Det går an å sende faks fra eksempelvis outlook om du har en analog modem tilknyttet din pc. Men du kan ikke motta på denne måten.
    Jeg søker selv en løsning hvor man eksempelvis har et faksnummer "hostet" og hvor innkomne faks mailes videre til min mail.
    Finnes det?

Carsten

Junior Member Yngve Larsen is on a distinguished road
    Ble medlem
    Feb 2010

Vi får inngående faks i vår innboks, "faksnummeret" er levert av Netcom. Av en eller annen grunn betaler vi ikke noe for dette.

Så det havner i din epost mener du? Hvordan sender du faks da?

Junior Member John is on a distinguished road
    Ble medlem
    Mar 2010

Hei det finnes en Norsk løsning på dette hos Telsys http://www.telsys.no/index.php/produ...ys-ipfaks.html

Member Bizz is on a distinguished road
    Ble medlem
    Mar 2010

Sitat Opprinnelig skrevet av Yngve Larsen Vis post
    Vi får inngående faks i vår innboks, "faksnummeret" er levert av Netcom. Av en eller annen grunn betaler vi ikke noe for dette.

Dette hadde jeg også tidligere.. folk sendte rett og slett faksen til et mobilnummer, så havnet det i mailboksen min. Var helt genialt fordi den gamle faksmaskinen var aldri i orden. Utgående faks sendte jeg fra en multifunksjonsmaskin som gikk på bredbåndet, eller så hadde den innebygget modem eller noe slikt.
    Sist endret av Bizz; 18-03-2010 kl 20:26 Begrunnelse: korrigering

Så er det noen gode multifunksjonsmaskiner som tilbyr faks over bredbånd mot et eller annet abbn?

Hei Kenneth.

Vi leverer elektronisk faks. Det er veldig enkelt og genialt produkt for bedrifter. Kort fortalt så får man ett norsk faksnummer. Når noen sender faks til dette nummeret leveres selve faksen som en .pdf til en forhåndsdefinert epostadresse. Man kan også sende faks direkte fra pc. (fra nettleser, epost elller print til faks). Print til faks funksjonen gjør at du kan printe ett dokument direkte til faks (skriv ut, tast faksnummer og faksen leveres til mottager over din internettlinje).

Du finner mer info om dette på www.telefaks.no eller på vår hjemmeside: telsys.no

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine