+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Hva godt gjør en utleggsforretning

Hva godt gjør en utleggsforretning

Hei,

Har en kunde som vi har sendt utleggsforretning til. I retur fra politiet fikk vi et brev som opplyser om at vi nå har pant i to av den saksøkte sine lastebilhengere.

Det kommer ikke frem i brevet hva slags betydning dette har for oss. Vil disse bli tvangssolgt? Eller står det bare i et eller annet register at vi har pant i disse?

Jeg prøver å forstå hva slags praktisk betydning dette har for oss, annet enn utgifter vi må betale i forbindelse med utleggsforretningen.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Hvis jeg ikke tar veldig feil så må dere vel da begjære disse solgt hvis dere skal komme videre.....
    Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!

Junior Member ahansson is on a distinguished road
    Ble medlem
    Jan 2011

Du har garantert funnet ut av dette for lengst, men bare en ukes tid etter at du skrev innlegget kom Conta Inkasso med en automatisk prosess for å følge opp utleggsforretninger med litt mindre kurante utfall. Som f.eks. pant i eiendeler slik dere fikk her. I slike tilfeller må det sendes begjæring om tvangssalg el.l. slik BjornKenneth nevner. I Conta Inkasso gjør man dette ved å registrere brevet fra politiet/namsmannen slik at systemet kan finne ut hva som er neste skritt. Det nødvendige dokumentet fylles ut automatisk for deg. http://www.conta-inkasso.no/innhold/...r-etter-utlegg

Ja, så den! Bra tiltak!

Et tips - savner dog mer åpenhet om kostnadene før man setter i gang. Er kravene lave, så føles det bortkastet å gå gjennom hele prosessen hvor man ender opp med å betale tusenvis. Spesielt når det er en risk for at det ikke er noe å hente i det heletatt.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine