+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Aksjelovet endres

Aksjelovet endres

På sidene til stortingen kan du holde deg oppdatert om saksgangen til aksjelovforslaget
    http://www.stortinget.no/no/Saker-og...r/Sak/?p=51128

Første behandling nå førstkommende tirsdag (6.12). Spent på hvor lang tid det vil ta før andre behandling og hva resultatet da blir.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Jeg sitter fortsatt å venter spent, i januar i fjor snakket de om at det skulle ta et år. Så håper virkelig at dette blir lov innen utgangen av januar. Så kan jeg endelig få startet ASet mitt, 1 måned fra eller til spiller ikke så stor rolle når man har ventet et år. Det jeg er redd for er at de utsettere det til sommeren, det kan jeg ikke vente på.

Enig, håper det kommer tidlig mulig på nyåret. Familien min skal omstrukturere litt eierskap og vi ønsker å opprette to holdingselskaper i forbindelse med dette, i tillegg til et AS for drift. 300.000 i total egenkapital og 45.000 i utgifter til revisor/regnskapsfører er for min del litt drøyt da.

Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

står ingen dato for annen gangs behandling, kun avventer..

Her kan vi lese at andre gangs behandling skjer allerede torsdag 8. desember, altså i morgen. Håper vi da får vite når det vedtatt da. Jeg har mine tvil on 01.01.2012, men jeg håper på første halvdel av 2012.

Ble feilinformert mht. datoen for andre gangs behandling, men nå er jeg helt sikker: 15. desember.

Men enda mer interessant: Departementet håper på iverksettelse tidligst mulig i januar 2012.
    Driver og er redaktør for nettmagasinet Miniforetak.no, og har også en blogg om de minste foretakene.

jeg hadde blitt overlykkelig om de hadde klart å få dette på plass i begynnelsen av året, helst januar

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/...html?id=667307

Nå er det endelig avgjort! Fra 1. januar 2012 blir kravet til minste aksjekapital i aksjeselskap satt til 30 000 kroner

Så bra Har ingen AS-planer i Januar, men hyggelig at det er på plass innen jeg er klar

Gode nyheter!

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine