Man har ikke lov å fakturere MVA når man ikke er registert i momsregisteret. Så vidt jeg vet er de pliktige å etterfakturere dette når de overstiger MVA-beløpet.
Jeg ville ringt skattetaten og spurt om dette. Oppdaterer oss gjerne!
Hei!
Fikk i dag en faktura fra en håndtverker jeg har benyttet meg av, pålydende 12 000,- + MVA (3000,-)
Så langt er alt greit, men ved en ren tilfeldighet sjekket jeg org.nr hos Brønnøysundsregistret. Og det viser seg da at vedkomende ikke er registrert i momsregistret. Og da har vell ikke vedkomende lov til å fakturere MVA?
Hva anbefaler Dere jeg gjør i denne saken?
Man har ikke lov å fakturere MVA når man ikke er registert i momsregisteret. Så vidt jeg vet er de pliktige å etterfakturere dette når de overstiger MVA-beløpet.
Jeg ville ringt skattetaten og spurt om dette. Oppdaterer oss gjerne!
Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:
Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.
I et slikt tilfeller sender du en melding tilbake om at du ikke finner dem i MVA registeret og derfor ikke kan betale faktura. Be de umiddelbart sende en korrekt faktura.
Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!