+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: ulovlig moms?

ulovlig moms?

Hei!
    Fikk i dag en faktura fra en håndtverker jeg har benyttet meg av, pålydende 12 000,- + MVA (3000,-)
    Så langt er alt greit, men ved en ren tilfeldighet sjekket jeg org.nr hos Brønnøysundsregistret. Og det viser seg da at vedkomende ikke er registrert i momsregistret. Og da har vell ikke vedkomende lov til å fakturere MVA?
    Hva anbefaler Dere jeg gjør i denne saken?

Man har ikke lov å fakturere MVA når man ikke er registert i momsregisteret. Så vidt jeg vet er de pliktige å etterfakturere dette når de overstiger MVA-beløpet.

Jeg ville ringt skattetaten og spurt om dette. Oppdaterer oss gjerne!
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

I et slikt tilfeller sender du en melding tilbake om at du ikke finner dem i MVA registeret og derfor ikke kan betale faktura. Be de umiddelbart sende en korrekt faktura.
    Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!

Junior Member cobraz is on a distinguished road cobraz sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2012

Sitat Opprinnelig skrevet av BjornKenneth Vis post
    I et slikt tilfeller sender du en melding tilbake om at du ikke finner dem i MVA registeret og derfor ikke kan betale faktura. Be de umiddelbart sende en korrekt faktura.
    Og en kredittnota på fakturaen du mottok i første runde.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine