+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Gammelt spill, rettigheter

Gammelt spill, rettigheter

Hei,
    i de siste månedene har jeg fått stor interesse for spillutvikling.
    Og nå har jeg kommet over det jeg mener er en knallgod ide, men har et spørsmål rundt rettigheter/patent.

Jeg tenker på å lage en ny, nesten identisk versjon av et spill som ble laget for over 50 år siden. Hvordan blir det?

Tenker litt på han som har laget Wordfeud, det er jo nesten en identisk kopi av Scrabble. Men han har ikke støtt på noen problemer som jeg vet om.

Noen som har tips?
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Er det ikke slik at slike ting har et visst antall år før de blir foreldret?

Her er hva jeg ville gjort:
    - Se om andre har laget kopier av spillet du tenker på - spør de.
    - Spør han fyren bak Wordfeud
    - Spør patentstyret.

Ingen svar å få? Da hadde jeg svidd av penger på advokat til å grave litt om jeg virkelig var interessert og tror pengene vil tjenes inn igjen.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Hei,
    takker for svar.

Skal høre litt rundt med andre i lignende situasjoner.

Jeg har også hørt at det er noe med at det blir foreldret, men syntes å lese en plass at det var ca 70 år etter at personen som har laget det er død.
    Uansett, kommer jeg frem til noe så skal jeg skrive det her
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine