Selve oppskriften er jeg ganske sikker på at du ikke kan beskytte, men merkevaren du bygger rundt kan du selvfølgelig beskytte.
Bygg en brand for dine grissini, slik at ingen andre kan måle seg med dine premium grissinier.
Hei,
Jeg tenker å starte et samarbeid med et bakeri for produksjon av grissini.
Er det noen som vet hvordan jeg kan beskytte oppskriften?
Selve oppskriften er jeg ganske sikker på at du ikke kan beskytte, men merkevaren du bygger rundt kan du selvfølgelig beskytte.
Bygg en brand for dine grissini, slik at ingen andre kan måle seg med dine premium grissinier.
Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:
Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.
Dette betyr vel i grunnen at hvilken som helst ansatt kan starte for seg selv og lage de samme grissiniene.
Ja, på en måte. Du kan jo ikke beskytte deg selv 100% mot konkurranse. Det du derimot kan gjøre er følgende:
- Lage en kontrakt med de ansatte om at de ikke har lov til å starte eget i x år etter å ha jobbet for deg (eller jobbe for konkurrent innenfor samme geografisk område).
- Lage en merkevare som står sterkt. De kan ikke ta med seg, kopiere eller "melke" merkevaren din.
- Jobber du mot å raskt skaffe deg en bedre location enn potensielle konkurrenter kan få kloa i, så ligger du allerede langt foran eventuell konkurranse.
Av ren nyskjerright - hva er grissini? Hva brukes de til / spises med?
Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.
Lest flere nettsteder som fraråder deg å signere slike kontrakter som hindrer deg i å starte eget. Vet det er vanlig i enkelte bransjer (spesielt IT?)...
Det er jo opptil en hver enkelt arbeidstaker om han/hun vil signere en slik kontrakt.
Grissini er tørt brød/stenger som man ofte får servert på restauranter før maten kommer. Du får også kjøpt disse i butikken... Finnes med flere forskjellige smaksvarianter.
Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!
Det finnes hundrevis av oppskrifter. Min oppskrift fant jeg på selv, sammen med min kone. Jeg er ganske sikker
på at den er unik. Alle som har smakt sier at man kan bli avhengig. De passer godt til øl.
http://bit.ly/uxSwHU
Fra wikipedia:
"Breadsticks (grissini) are generally pencil-sized sticks of crisp, dry bread originating in Turin
and the surrounding area in Italy.
They are often placed on the table in restaurants as an appetizer, although in that case they are
usually larger than pencil-sized. They can also be combined with more luxurious ingredients such as
Prosciutto to form an hors d'œuvre.
Regions that consume breadsticks include the Americas, Europe (mainly Spain and Italy), Australia,
and parts of Asia."
Sist endret av pierdutin; 19-12-2011 kl 09:44