+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Hva gjør du når en kunde ikke betaler?

Hva gjør du når en kunde ikke betaler?

Hva gjør du når en kunde ikke betaler?

Det mest lønnsomme og tidsbesparende er å unngå inkassobyråer og håndtere kravet selv.
    Alle bedrifter har rett til å drive inkasso på egne fordringer selv. Ulempen er at det gjerne blir en tidkrevende affære å begi seg ut i ukjent og krunglete terreng som dette med inkasso..

Solvent Egeninkasso er et program som hjelper deg med inkassoprosessen.
    Ved å la Solvent håndtere kravene dine beholder du hele hovedstol samt alle renter og gebyrer selv.

I mars i år testet magasinet PcWorld de ulike tilbyderne av egeninkasso, hvor Solvent kom ut som en klar vinner.

Alle Solvents kunder får med:
    -Kredittanalyse-verktøyet AAA Soliditet, så du ikke gir kreditt til feil kunder
    -Fri support som hjelper til med alt fra systemspørsmål til juridisk rådgivning i vanskelige saker

ALLE som bruker et inkassobyrå i dag vil tjene på å benytte sine rettigheter med egeninkasso!
    Joakim A. Dahl
    Mobil: 922 22 878

Solvent Egeninkasso - Testvinner og markedsleder på egeninkasso!

Hei,

I fremtiden er det fint om du klarer å følge normal folkeskikk når du kommer inn som ny bruker på et forum. Det er ikke nødvendig å poste det i flere kategorier. Jeg er på grensen til å vurdere om jeg i det heletatt skal la dette innlegget stå når du kommer inn her som ny bruker på den måten.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Hei,
    Da har jeg misforstått. Jeg fant tre kategorier som kunne være aktuelle og la derfor ut i de tre.
    Jeg fjerner innlegget fra to av kategoriene.
    Det er første gang jeg er inne på et slikt forum, så jeg beklager min barduse fremtreden!
    Joakim
    Joakim A. Dahl

Jeg finner kun dette innlegget fra meg. Betyr det at de er fjernet, eller er det bare meg?
    Joakim A. Dahl

Jeg hadde allerede fjernet de.

Fortell oss gjerne hva som skiller dere fra konkurrentene (er vel forsåvidt bare Conta?). Sikter dere mot samme målgruppe?
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Hei Kenneth,

Vi er en fire-fem selskaper som leverer en løsning for egeninkasso p.t.
    Egeninkasso er i prinsippet ikke noe man trenger et verktøy som Conta eller Solvent for å gjøre. Alle firmaer som har krav mot andre firmaer eller mot private har lov til å bruke samme fremgangsmåte som staten gjør når de skal ha inn skattepenger, merverdiavgift, vegavgift osv.
    Fordelen da er at man slipper et fordyrende mellomledd(inkassobyrå), får en 4-5 ganger høyere løsningsgrad og det tar mye kortere tid før man får inn pengene sine, for å nevne noe.

Ulempen er at inkasso ikke er så enkelt å gjøre selv. Der kommer vi, leverandørene av egeninkasso, inn.

Vi skiller oss ut med at vi har en supportavdelig som bistår kundene våre i det meste uten ekstra kostnad, fra systemspørsmål til juridisk rådgivning i vansklige saker og hjelper i skifteretten om det er behov for det.
    Solvent har også et samarbeid med AAA Soliditet(Dun&Bradstreet) som gjør at alle kundene våre får med en stor pakke kredittsjekk. AAA Soliditet er integrert i vår portal.
    Så vidt meg bekjent er vi også de eneste som man kan importere sakene rett fra regnskaps-/faktureringsprogrammet ditt og stemme av mot bank med OCR(om du benytter KID).

Målgruppen er alle som har en kunde som ikke betaler i tide. Alle som bruker inkassobyrå vil tjene på å benytte egeninkasso istedet.

Vi sikter også mot regnskapsførere og kjedekontorer med "klient"-utgaven vår. Da er alle klienter man skal fakturere for samlet under én bruker så det er lettere med oversikt.
    Joakim A. Dahl

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine