+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Erfaringer med Nemi Forsikring

Erfaringer med Nemi Forsikring

Hei,

Noen her som har erfaringer med Nemi Forsikring for bedrift?

Vi har fått et tilbud som er langt bedre enn dagens forsikringstilbud (fra 410.000 i årspremie til 298.000). En del av meg sier det er for god til å være sant, men samtidig så ser jeg jo at Nemi er et godt etablert selskap med lang erfaring fra bedrifsmarkedet.

Tilbudet har vi fått gjennom Bedriftsinnkjøp, men avtalen gjøres vist direkte med Nemi.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Member Bizz is on a distinguished road
    Ble medlem
    Mar 2010

Nja, altså.. Nemi er ett av de selskapene som faktisk har aller kortest fartstid. Selskapet er solgt, kjøpt, fusjonert og fisjonert så mange ganger at slik de fremstår i dag har de bare eksistert siden 2009.

Ut over det har jeg ingen kommentar til hvor gode de er, da det i dagens marked har svært lite å gjøre med hva selskapet heter og hvor lenge det har eksistert, men mer å gjøre med hvilke vilkår dere kjøper og hvilken rådgiver/megler dere får som kontaktperson.

Junior Member Tor i Nemi is on a distinguished road
    Ble medlem
    Oct 2011

Det er riktig som Bizz skriver at det har skjedd en del endringer i Nemi Forsikring, men det er likevel på sin plass med en liten presisering. Nemi Forsikrings forløper Norsk Energiverk Forsikring (stiftet 1989) overtok Fender Forsikring i 2000, og dette er den eneste fusjonen i selskapets historie. Det har ikke vært noen fisjoner.

Etter å ha vært børsnotert ett år, ble Nemi Forsikring kjøpt av et islandsk forsikringsselskap i 2006. Selskapet ble solgt til det danske forsikringskonsernet Alpha Group i 2009. Etter dette eierskiftet, sluttet Nemi Forsikring å tilby forsikring til internasjonal shipping, luftfart og havbruk, og selskapet har siden konsentrert seg om bedriftsforsikring med hovedfokus på SMB-markedet og privatforsikring.

Kenneth har helt rett i at selskapet har lang erfaring fra bedriftsmarkedet! :-)

Se evt http://no.wikipedia.org/wiki/Nemi_Forsikring

For de som måtte lure, så ble vi kunde av Nemi i Desember 2011. Så langt har selskapet vært hjelpsomme og raske til å svare på alle spørsmål. Har ikke vært kunde så lenge enda, men så langt så vel. Holder tråden oppdatert
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine