+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Lisens for omsetning av brukte varer ( brukthandel )

Junior Member Adrian is on a distinguished road
    Ble medlem
    Sep 2011

Lisens for omsetning av brukte varer ( brukthandel )

Hei. Er i gang med å starte et firma som skal fokusere på restaurering og salg av brukt musikkutstyr, og hovedsaklig gitarer. Jeg har hørt at det i enkelte tilfeller kreves lisens for brukthandel, men sliter med å finne god informasjon om dette. Er det noen som har kjennskap til dette, og kan forklare om jeg kommer inn under kategorien eller ikke?

Setter pris på alle innspill

Hei,

Det stemmer. Du må ha tillatelse fra politiet for å drive en brukthandel med brukte eller kasserte ting. Formålet med denne loven er å forebygge omsetning av stjålne eller ulovlig mottatte produkter. Jeg vil tro du vil bli pålagt å rapportere inn eventuelle produkter du mistenker er stjålne eller ulovlig mottatt til politiet. Dette er selvfølgelig for å lette politiets arbeid.

Jeg tror forøvrig ikke det er noe problem å få en slik tillatelse.

Om du skal forhandle radioer også må du registere deg med NRK: http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1.7244792

Håper det var til hjelp.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Ble medlem
    Sep 2011

Takk for hurtig svar! Ja, jeg tenkte nok at det måtte til. Sender søknaden i morgen, så får vi se hvordan det går. Opptil 8 uker behandling

Noe helt annet - selger du gitarer som passer for nybegynnere også? Om de er like gode som ny er iallefall jeg interessert. Satt tidligere denne uken og lette etter gitarer på nett.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Ble medlem
    Sep 2011

Hehe. Ja, i utgangspunktet blir det vel noe for en hver smak. Med "passer for nybegynner" så sikter du vel til prisen da sikkert? Det kan være greit å styre unna noen av begynnerpakkene som tilbys rundt omkring, og heller få i en kurant bruktgitar, ja. Det er mye billig laminat, dårlig intonert utstyr, og kanskje spesielt verdiløst tilbehør i disse pakkene.

Er det i tillegg akustisk du tenker på, så "åpner" lyden seg gjerne etter noen år i bruk. Dvs. at brukt ikke bare er like bra, men ofte bedre. Når det er sagt så er det jo utrolig pressede priser på billig-gitarer om dagen, og det blir nok vanskelig å matche de aller billigste. Foretaket vil i hovedsak omsette gitarer som tilhører de litt høyere prisklassene, men du er selvfølgelig velkommen til en gitarprat hos oss. Kanskje finner vi noe som passer perfekt til dine behov.
    Sist endret av Adrian; 28-11-2011 kl 23:03

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine