Det skal være fullt mulig
Hei
Jeg har tenkt å starte ett enkeltmannsforetak, og har gjort betydelige investeringer i produksjonsutstyr på privaten som jeg skal overføre til firmaet det siste halve året. Er det mulig å få refundert momsen på disse investeringene, eller er det kun mulig å søke om refusjon på nykjøp etter at firmaet er startet opp?
´Fjell
Det skal være fullt mulig
Tror også dette skal være mulig, men vet ikke fremgangsprosessen i detalj. Ring skattetaten og narviktelefonene, så får du nok hjelp i riktig retning.
Oppdaterer oss gjerne på hva løsningen ble. Kan være andre som kommer over tråden senere.
Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:
Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.
Hei,
Du kan få tilbakebetalt mva for såkalte varige investeringer, dvs. i varelager, materiell og utstyr, men ikke typisk kontorrekvisita osv.
Send søknad om tilbakegående avgiftsoppgjør til ditt lokale kontor av skatteetaten som inneholder:
Liste over investering, dato for investering, hva det er, beløp, mva beløp, bilags ID (fra regnskapet). Legg ved kopi av faktura merket med bilagsID.
Skriv inn kontonr for tilbakebetaling.
Det kan ta noe tid før du får utbetalt noe, men det bruker å være uproblematisk å få gjort.
Mener tilbakegående avgiftsoppgjør er begrenset til 3 år tilbake i tid fra stiftelsesdato, men ta det med en klype salt
Marius