+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: nystartet AS med god aksjekapital

Junior Member gofast is on a distinguished road
    Ble medlem
    Aug 2011

nystartet AS med god aksjekapital

Har satset alt jeg eier og har for å starte noe som jeg har så stor tro på at jeg har satt meg selv personlig opp i mye.gjeld. Nå har jo self ting tatt mye lenger tid enn jeg ville at det skulle ta, men sånn er det vel for alle. Og har nå kommet i en litt lei situasjon og fått betalingsbemerkning på meg selv personlig.

Har nå endelig fått sendt inn til brreg og godkjent innskudd aksjekapital i form av varelager. Der revisor og takstmann har samarbeidet. Aksjekapitalen ble 680 000 kr som jeg anser som bra siden dette er nystartet AS.

nå til selve spørsmålet.
    Siden jeg nå ikke er kredittverdighet lenger og står som eier på firma vil jeg få store problemer med å kjøpe/lease bil? Noe jeg er avhengig av og sårt trenger i firmaet. Men det er også det eneste jeg trenger finansiering til. Nå blir det knall hard jobb med masse utfordringer og ikke minst gøyt .

Tror det skulle gå bra siden aksjeselskapet har såpass aksjekapital

Junior Member gofast is on a distinguished road
    Ble medlem
    Aug 2011

Takk for svar. Bare leste på nettet.en plass at det kunne bli problemer så ble litt nervøs.
    hadde håpet på å få startet for mange mnd siden og da hadde jeg ikke kommet opp i den situasjonen heller. Men nå er jeg endelig svart i gang og gleder meg som en liten unge til å begynne :-)

Har du et bra forhold til banken din? Det er i bunn og grunn det alt kommer ned til (uavhengig av betalingsanmerkningen).

Så fremt du ikke er avhengig av bil i driften av selskapet ditt, så ville jeg anbefalt deg å drive det en liten stund før du søker om billån. Om du kan fremstille et positivt halvårsregnskap og at du har tatt ut lønn regelmessig (og begge deler viser at du er betalingsdyktig for billånet), så ser jeg ikke for meg at det skal bli noe særlig problem.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine