+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 3 av 3

Tråd: Kopiere tekster fra andre nettsteder?

Kopiere tekster fra andre nettsteder?

Hei,
    jeg går å tenker på å starte en ny nettside. Men da er jeg nødt å fylle den opp med en god del informasjon/artikler.

Det er innenfor en spesiel nisje som jeg helst ikke vil si noe mer om ennå.
    Men si at jeg f.eks skal starte en nettside som omhandler hjelp til å starte firma. Da kan det være greit å ha noen gode artikler om hjelp og lignende.
    Hvordan er lovene rundt det å kopiere hele artikler fra andre sider/gjerne bilder også, så lenge man skriver tydelig og godt at man har hentet deler/hele teksten fra en kilde. Og så selvfølgelig skrive tydelig hvilken kilde og linke tilbake dit.

Er det noen som vet dette?
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Uansett hvor tydelig du gjør det at artikkelen/innholdet er hentet fra noen andre, så er det fortsatt like forbudt. Den eneste måten å gjøre det lovlig på er ved å få tillatelse fra de som eier innholdet. Hva dere avtaler dere er i mellom er deres egen sak.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Ok, takk for svar
    Da er det bare å sette i gang å sende eposter og se hva jeg får til svar
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine