Har ikke hatt behov for det enda, men så har jeg heller aldri handlet fra ukjente leverandører i billigland. De gangene vi har handlet inn fra billigland har det som oftest vært gjennom en kontaktpunkt her i EU/Norge.
Hva slags handel skal du gjøre?
Når man handler fra utlandet er det ofte at man blir anbefalt å bruker en "buffertjeneste" eks. Escrow. Bruker du dem eller andre når du handler for å være sikker på at du får varene dine?
Har ikke hatt behov for det enda, men så har jeg heller aldri handlet fra ukjente leverandører i billigland. De gangene vi har handlet inn fra billigland har det som oftest vært gjennom en kontaktpunkt her i EU/Norge.
Hva slags handel skal du gjøre?
Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:
Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.
Blir mye billige produkter fra mange ulike leverandører fra Kina og Pakistan.
Har brukt escrow 3 ganger, alle gangene når jeg solgte domener. Gjorde transaksjonen grei og trygg![]()
Litt gammel tråd, men kan dele mine erfaringer med Escrow.
Har brukt dem 4 ganger, ved kjøp av domener/websider via Flippa og andre forum. Escrow er en seriøs og rydding tjeneste og jeg kan anbefale bruk av Escrow, spesiellt hvis det er snakk om litt større beløp.
Kjøper betaler til Escrow, domene/webside overføres kjøper. Kjøper sier at alt er mottatt og Escrow slipper pengene til selger. Fungerer utmerket.