+ Svar på tråd
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 10 av 11

Tråd: Beste affiliate-program?

Member AES is on a distinguished road AES sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2010

Beste affiliate-program?

Hvis man f.eks. skal begynne å selge sminke på nett (skal ikke det, kun et eksempel) hvilket affiliate-selskap er best egnet? En gjennomsnittskunde handler for en to hundre kroner, og man ønsker å betale i prosent av salget.

TradeTracker

TradeDoubler

EuroAds

AdServiceMedia

Er det noen andre aktuelle?

Tradedoubler er vel de eldste og største. EuroAds har også veldig flinke folk. De to andre har jeg ikke noen erfaringer med.

Med en produktkategorier som sminke ville jeg passet meg for at du ikke med å betale for mye til cashback-sider (f.eks: https://kickback.no/). Etter min mening skaper ikke disse noe særlig verdi for deg som annonsør.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Ble medlem
    Feb 2010

De der kickback-greiene, fungerer det slik at de sletter cookien til den som egentlig videresendte kunder til min side, og så legger inn sin egen - slik at jeg betaler penger til Kickback - og så gir de penger til de som har kickbacktillegget i nettleseren?

Ville det ikke ganske enkelt kunne løses med å velge at man vil forhåndsgodkjenne affiliates, og da velge å ikke godkjenne kickback?

Kickback oppfører seg som en normal affiliate så vidt jeg vet, bare at de operer som en klubb hvor medlemmer blir oppfordret til å handle gjennom de. Dette ødelegger på to måter:

1. Hvis en annen affiliate sender en kunde til nettbutikken din og kunden oppdager han/hun kan bruke kickback, så overskriver kickback den andre affiliaten (Hva tjener du på det? Mindre affiliater).
    2. Hvis du gjennom en annen markedsføringsaktivitet tiltrekker deg et kickback-medlem, så får kickback fortsatt provisjon av salget (Hva tjener du på det? Dyrere markedsføring).
    3. Hvis en kunde blir fan av butikken din og vil handle mer, må du fortsatt betale provisjon. (Hva tjener du på det? Lavere verdi per kunde).

I rettferdighetens navn kan jeg vel nevne den ene fordelen jeg ser med kickback:

1. Om en kunde skal velge mellom deg og en konkurrent som ikke har kickback, så velger han/hun høyst sannsynlig din butikk for å få igjen penger fra kjøpet. (Hva tjener du på det? Ekstra salg).

Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Ble medlem
    Feb 2010

Kan jeg ikke bare velge å ikke godkjenne Kickback som en affiliate til meg, så omgår jeg hele problemet?

Det må du nesten høre med affiliateselskapene om. Vet ikke helt hvordan de lukker ut kickback sidene.

Jeg har prøvd Tradedoubler nå en stund og er veldig fornøyd med de. Har omtrent akkurat registrert meg http://www.guavamedia.com/no/Default.aspx.
    Guava Media har jeg hørt mye bra om, så tenkte jeg skulle gi dem en sjanse.
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Hvilken side har du på TD nå? Jeg vurderer å begynne og bruke dem etter nyttår.

Hei,
    akkurat nå er det bare på http://finnenfrilanser.no. Men jeg jobber med flere sider, og skal muligens ha det på noen av de. Har værtfall bare gode ting å si om TD, og kjenner flere som er fornøyde med dem.
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine