+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Gammel gjeld hos kunde

Gammel gjeld hos kunde

Hei,

Har en kunde som vi november 2010 fakturerte 16.250,-
    Har ingen tvist med kunden, annet enn at han ikke vil betale. Etter mange telefonsamtaler (som han glatt ignorerte), begynte jeg til slutt å ringe familie. Da tente han alle pluggene, ba meg reise til helvete og at det bare var å sende til inkasso.

13. januar 2011 klarte jeg å dra inn 6250,-, slik at han nå bare skylder 10.000,-. Dette var før jeg fikk beskjed om å bare sende til inkasso.

Siden jeg kom inn i selskapet i januar, så hadde vi ikke noe ordentlig inkassosystem på plass. Det har vi nå og jeg lurer derfor på om det er for sent for oss å følge opp denne saken på 10.000 kroner? Det er mot et ENK.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Junior Member Bransje is on a distinguished road
    Ble medlem
    Jul 2011

Nei, du kan trygt kontakte inkasso selskapet. Om du vil ha reff så har jeg et bra et som jeg jobbet for.

Sitat Opprinnelig skrevet av Kenneth Dreyer Vis post
    jeg lurer derfor på om det er for sent for oss å følge opp denne saken på 10.000 kroner? Det er mot et ENK.
    Saker blir ikke foreldet før de er 3 år. Har du gjeldsbrev eller rettskraftig dom er blir den først foreldet etter 10 år.

Sitat Opprinnelig skrevet av Kontoristen Vis post
    Saker blir ikke foreldet før de er 3 år. Har du gjeldsbrev eller rettskraftig dom er blir den først foreldet etter 10 år.
    Har faktisk kjørt denne til inkasso gjennom systemet ditt
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine