+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Mamut regnskapsprogram - Noen som har erfaringer?

Member AES is on a distinguished road AES sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2010

Mamut regnskapsprogram - Noen som har erfaringer?

Jeg har lenge tenkt på å gå over til e-conomic, men nå lurer jeg på å heller bruke Mamut One Office. Grunnen er først og fremst en knallgod regnskapsfører som bruker det. Men ellers, så synes jeg det ser flott ut med CRM inkludert, samt mulighet for å integrere CRM med mail.

Jeg har tidligere kritisert Mamut for å ha et virrvarr med produkt, som igjen fører til mange rett og slett velger å ikke kjøpe. Men nå fant jeg meg frem til noe som forsåvidt så OK ut, Mamut One Office.

Men, når jeg ser på produktpresentasjonen så er den litt tvetydig:
    www.mamut.com/no/office/okonomisystem/
    I introduksjonen står det "Jobb hvor du vil og når du vil", implisitt at man slipper å installere noe på egen PC, og kan bare logge seg på på nett.

Men lengre nede på siden er det en boks hvor det står:
    Ønsker du enklere, mer effektiv og rimeligere drift av din forretningsprogramvare?
    Med Mamut One Application Hosting får du en sikker og fleksibel løsning for tilgang til din Mamut One-løsning og Microsoft Office via Internett.
    Les mer om Mamut One Application Hosting

Altså, jeg trodde at dette "tilgang til din Mamut One-løsning (...) via internett" var inkludert i prisen. Men det skal de tydeligvis ha flere hundrelapper i måneden for - hvis ikke jeg har misforstått noe. Det er 2011, så jeg vil ikke ha noen dinosaur-leverandør som vil jeg skal installere ett eller annet på PCen min (som før eller senere krasjer).

Er det noen som har brukt Mamut One Office her? Positive/negative erfaringer?

Enkelt, tungvint?

Jeg valgte bort Mamut nettopp fordi jeg syntes de var en gammel dinosaur. Alt for mye gammel kode de aldri brydde seg om å oppdatere. Min nåværende regnskapsfører hadde brukt mamut de siste årene på alle sine kunder, men har nå gått over til e-con etter min anbefaling. Jammen tok de med seg sine andre kunder også.

Hva med å Mamut på en prøvetur? http://www.mamut.com/no/newsdet.asp?id=8719 Hadde vært spennende å høre resultatet.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Ble medlem
    Feb 2010

Tja. Det ser faktisk ganske ålreit ut. Ved første blikk oversiktlig, lett å lære, ganske treeegt - for tregt til at jeg hadde brukt det (ofte) til CRM og nesten for tregt til at det kan brukes til regnskap. Men når jeg går litt i dybden, prøver f.eks. å registrere en betaling, så er det kaotisk hele greiene.

Sikkerhetskopi-greiene var dinosaur. De vil at jeg skal lagre en sikkerhetskopi på min egen PC.

Jeg har ikke sjekket om de skal ha ekstra for API-muligheter, men det ville ikke forundret meg.

Sitat Opprinnelig skrevet av Kenneth Dreyer Vis post
    Min nåværende regnskapsfører hadde brukt mamut de siste årene på alle sine kunder, men har nå gått over til e-con etter min anbefaling. Jammen tok de med seg sine andre kunder også.
    Interessant!

Det er veldig mye å tjene på å velge riktig regnskapsfører. Gamleregnskapsføreren min, en gammel rotte det òg ; ) tok seg typisk betalt for 25 timer per mnd. Over en arbeidstime dagen. Det eneste han gjorde var å skrive ut noen fakturaer kanskje tre/fire ganger i måneden, samt fikk en bunke supersimple bilag annenhver måned, sende inn mva-oppgave, samt superenkelt årsoppgjør.

Kunne du fortalt hvem du bruker? Fakturerer de per kvarter eller halvtime/time?
    Sist endret av AES; 24-05-2011 kl 10:53

Ble medlem
    Feb 2010

Hvis jeg bytter, så kan jeg fortelle at jeg fikk anbefaling fra deg, så kanskje du vinner litt goodwill ;-)

Sender deg en PM om det

Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Junior Member keikenti is on a distinguished road
    Ble medlem
    Apr 2011

Har selv sett på Mamut men synes det ser ut tungvint og umoderne.

Noen som har erfaring med Uni Micro? (Jeg for min del ønsker ikke en online løsning ala e-conomic og 24Office)

Har ingen erfaringer med uni micro jeg kan dele med deg, men du må gjerne opprette en egen tråd om det

Jeg har brukt Mamut i noen år nå i forbindelse med ett av selskapene jeg er involvert i. For oss har dette systemet vært meget tilfredsstillende.

Systemet har de funksjonene vi har bruk for og det skal sies at vi ikke har utnyttet CRM-biten slik vi kanskje burde, men mest brukt produkt, ordre og faktura.

Vi gikk fra C5 til Mamut....
    Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine