+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Kemnern sender hele årets skatt til forfall

Kemnern sender hele årets skatt til forfall

For næringsdrivende som betaler forskuddsskatten for sent forfaller skatten for hele året til betaling. Mange har gått konkurs på grunn av denne ordningen.

Hva er poenget? Om man ikke klarer å betale den første termin i tide, hva godt gjør det å sende de 3 neste terminene til forfall når pengene fra disse terminene ikke engang er inntjent?

Jeg leser en forklaring på det her, men sliter fortsatt med å se hvordan dette kan være bra for små grunderbedrifter.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Dette er skatteetaten i et nøtteskall.

Junior Member gofast is on a distinguished road
    Ble medlem
    Aug 2011

Enig med.svar over. I ET NØTTRSKALL. Har.holdt på med de nå siden Mars. Hadde i 2010 moms 1 gang i året og sendte.inn til.fristen og alt av papirer og regnskap er gjort hos Visma. fikk ettersyn. Noe jeg var forberedt.på da jeg hadde over 300 000 tilgode på moms. Ny startet firma med masse innkjøp. Grunnet dette har jeg.nå fått konkurs for dette var jo penger som var kalkulert inn for videre drift. Men da de bruker tid og masse unødvendige identiske møter frem og tilbake og.gjemmer seg.bak.paragrafer som ikke gjelder hos som driver. ferie, sykdom hos.saksbehandler så gikk jeg.på en.økonomisk smell og konkurs.
    Jeg er så forbanna på staten og måten de behandler folk på. Har en god venn som er politiker og spurte han.rett.ut hvorfor det var sånn som dette. Han klart faktisk ikke å gi meg noe fornuftig svar på dette.

Man skulle tro man bodde i gamle sovjetunionen.
    Jeg skjønner godt at de som virkelig.tjener penger flytter fra Norge. for maken til system skal du leite lenge etter

Junior Member gofast is on a distinguished road
    Ble medlem
    Aug 2011

Så det ble langt klage dette. Og glemte helt å svare på det virkelige spørsmålet. (BARE LITT FORBANNA Hehe)

Man kan søke om å få slippe at det går den veien, men man må ha.god.grunn og legge.frem hvorfor det har blitt som det har blitt.
    Det beste du kan gjøre er å få regnskapsfører til å ordne det. Det gjelder egentlig alt som har med myndigheter å gjøre. For de vet.hvordan.man skal forholde seg til folk som jobber på skattekontoret. Det er et spesielt folkeslag. ( sikkert genfeil og innavl :-) )

Ja, det er nok en god ide å la regnskapsfører eller revisor ta seg av ting ovenfor myndighetene. Det er ikke en ukjent sak at når man selv skal ringe og får levert den ene idiotiske tingen etter den andre, så går blodtrykket opp og man blir hissig som en lemen. Før man vet ordet av det sitter man og forteller personene i det andre enden av røret hvor udugelig han og etaten hans er.. og da kommer man seg iallefall ingen vei
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine