+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Aksjekapital i AS

Aksjekapital i AS

Hei!
    Skal opprette et AS og tenkte i den forbindelse å bruke utstyr, varelager og 2stk. biler som en del av den påkrevde aksjekapitalen.
    Jeg anslår verdien på dette til ca 130.000,-
    Men det store spørsmålet er; hvem skal gå go for/bekrefte at utstyret faktisk har den verdien?

Det er som oftest OK å finne en leverandør av det du ønsker å sette som aksjekapital til å sette en takst. Om du f.eks ønsker en Toyota bil som aksjekapital, så vil det beste være å gå til en toyota-forhandler. Det viktigeste er at du rådfører deg med revisor som skal godkjenne aksjekapital aller først, slik at du ikke kaster bort tid og penger på taksteringer. Det hjelper nemlig ikke om du har verditakst på over 100.000 om du ikke har en revisor som er villig til å godkjenne det.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Hva med varelagret jeg skal ta med inn i AS'et da? beregnes verdien ut ifra veil.utsalgspris eller ut ifra prisen jeg betalte hos produsenten?

Det finner du et veldig bra svar på hos Bedin:
    http://www.bedin.no/php/d_faqdetalj/...ey_141/hDKey_1

PS: Svaret er lavest verdi, i dette tilfellet innkjøpsprisen din hos produsenten. Dette er nok fordi utsalgsverdi ikke er realisert før salget har blitt gjennomført.

Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Takker, litt av en ressurs du Kenneth

Bare hyggelig å hjelpe

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine