Hei,
Dreyer Transport har nå tenkt å kaste seg inn i konkurransen med vår aller første anbudskonkurranse for en offentlig tjeneste. Jeg er ansvarlig for prosessen og har aldri gjort noe slikt før, så da ønsker jeg alle råd jeg kan få. Anbudet er publisert på Mercell, om det har noe betydning (på doffin.no er det henvisning til Mercell).
Det kreves at følgende er vedlagt i anbudssøknaden: Tilbudsbrev, Firmaattest, Skatteattest, Merverdiavgiftsattest, HMS-attest, Egenerklæring om vandel, Økonomisk dokumentasjon, Dokumentasjon på tekniske og faglige kvalifikasjoner, Prisskjema, Svar på tildelingskriteriene, Sladdet tilbud, se punkt 2.4 Offentlighet.
Siden det er første gang jeg gjør noe slikt, så har jeg ingen anelse om hvordan utformingen skal være på enkelte av punktene.
Tilbudsbrev: Skal dette være en vanlig skriv hvor jeg forteller hvorfor jeg føler vi er en god match for dette anbudet?
HMS-attest: Er dette diplomet daglig leder har fått? Eller bare et kortfattet skriv hvor jeg beskriver vårt HMS-system?
Egenerklæring om vandel: Et selvskrevet skriv hvor vi bekrefter at personene aktuelle for arbeidsoppgavene har en plettfri vandel? Eller må vi bestille noe fra politiet?
Økonomisk dokumentasjon: Hva forventer de her? Hvor dypt skal vi gå i detaljer?
Svar på tildelingskriteriene: Litt usikker på hva de spør etter her?
Sladdet tilbud, se punkt 2.4 Offentlighet: Et tilbud som er sensurert? Denne skjønner jeg ikke. Punkt 2.4 sier følgende:
Leveringen kan skje elektronisk eller gjennom mercell.2.4 Offentlighet
Oppdragsgiver er omfattet av Offentleglova § 2 og Forvaltningsloven § 13. Dette innebærer at dokumenter knyttet til offentlige anskaffelser kan bli gjenstand for innsynsbegjæring. Av den grunn ber vi om at tilbyder leverer et separat tilbud som inneholder den informasjon som kan gjøres offentlig. Det vil si at innholdet som er taushetsbelagt skal være sladdet. Dette tilbudet leveres elektronisk i pdf-format.
Oppdragsgiver avgjør endelig hvilken informasjon som kan gjøres offentlig.
Vil ha så mange råd som mulig fra personer som har vært gjennom dette før!
Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:
Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.