+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Ønsker du å starte/driver nettbutikk i Østfold?

Ønsker du å starte/driver nettbutikk i Østfold?

Ser etter andre som vil være med å leie lager. Helst i Sarpsborg/Fredrikstad området.

Det siste året har jeg jobbet med å sette opp en nettbutikk. Drev nettbutikk i 2005-2006 og jobber nå med å få nok penger til å kunne starte for fullt igjen.

Planen er å starte opp i august 2011. Og ser gjerne at det er flere nettbutikker som leier sammen. Mitt selskap trenger omtrent 100 kvm til å begynne med, og kan gjerne leie mer enn vi trenger til å begynne med.

Kvm prisen for lager i Østfold ligger omtrent på 550-750 kr per år.

Enten du tenker på, planlegger eller bare ønsker å starte. Vil jeg at du tar kontakt eller stiller spørsmål.

Enten på andreas.hatlem@gmail.com, tlf. 98628231
    Eller på PM det er helt opp til deg.

Har du vurdert en løsning hvor en 3-part står for logistikk, lager, pakking osv?
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Ja, om du eller andre kan foreslå noen selskaper som driver med dette i Norge, vil jeg selvfølgelig vurderer det.

Ideen er god, men vet ikke hvordan det vil bli i praksis. Leit å få dårlig rykte fordi et annet selskap gjør en feil. Det finnes løsninger for bokbransjen(Forlagssentralen). Men i den bransjen kommer det kun ut ett vist antall bøker i året.
    I USA finnes det selvfølgelig en rekke slike tjenester deriblant Shipwire. Ville nok gått for dette om jeg skulle starte i USA.

Min familie driver bedriften Dreyer Transport, hvor hovedfokuset til nå har ligget på godstransport. Det har vært slik i noen år, men etter jeg gikk inn i styret nå på nyåret har vi jobbet med å fornye oss på alle kanter. Fram til sommeren var planen å fokusere på hvordan vi kan gjøre alt bedre internt, samtidig som vi bygger oss opp på meglerfronten (slik at vi kan tilby logistikkløsninger over større geografiske områder).

I sommer er planen å utvide tilbudet vårt gjennom etter datterselskap som skal tilby en tjeneste ala Shipwire. Under oppstart vil vi selvfølgelig ikke kunne tilby en like god løsning med tanke på IT-systemet de har bak seg, men alle fortjeneste vil re-investeres i nettopp dette.

Hvordan det skal gjøres i praksis er noe jeg allerede har jobbet mye med (på papir, vel og merke). En slik løsning vil dessverre ikke passe for alle - jo lavere marginer og volum du har, jo mindre lønnsomt blir det. Jeg har ikke laget noen break-even analyser enda, men hadde håpet å få til noen pilotkunder på et slikt prosjekt for å finne ut hvordan man kan bygge en best mulig tjeneste, som er lønnsom for begge parter.

Siden jeg selv er markedsfører, så er det svært viktig for meg at hver kunde skal ha mulighet til å sette sitt eget preg over forsendelsene sine. Noen ønsker å ha spesiell innpakning, legge ved beskjeder og andre ting som gjør produktet deres unikt. Dette skal tjenesten ta høyde for, så det er derfor ekstra viktig med kreative pilotkunder.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Ideen er god og om prisen blir riktig er dette noe jeg kan være med på.

Member Grooo is on a distinguished road
    Ble medlem
    Feb 2010

Vi holder til i Askim og trenger egentlig mer lager (snart) men det må være her i byen om det skal være aktuelt for oss.

omtrent hvor mye koster det per kvm i Askim?

Member Grooo is on a distinguished road
    Ble medlem
    Feb 2010

Jeg har ikke sjekket noe, enn så lenge klarer vi oss med det vi har i eget lagerbygg her hjemme.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine