Hei,
Stusser litt på forskjellige ting man kan gjøre for å forbedre helsen til de ansatte, samtidig som man bygger det sosiale. Kunne gjerne tenke meg å høre andres synspunkter, samtidig som jeg lurer på om man bryter noen lover/regler.
Kan en bedrift kjøpe inn diverse sport- og aktivitetsutstyr, som de ansatte kan ta i bruk? Tenker da på f.eks teltutstyr, kayaker, skiutstyr og diverse. Formålet er at de ansatte skal få låne utstyret gratis (eller svært billig) til å bruke på fritiden sin eller i forbindelse med arrangementer i bedriften. Målet blir da å promotere aktiviteter, samtidig som man regelmessig inviterer til f.eks telttur og skiturer.
Har man lov til å la de bruke utstyret gratis (på fritiden)? Har man lov til å ta betalt en symbols sum? Har man lov til å la den ansatte betale med et trekk i lønn?
Om flere bedrifter ønsker å dele denne "aktivitetsklubben". Hvordan kan dette gjøres papirmessig? Om denne aktivitetsklubben kjøper en hytte, hvordan bør man da organisere det?
Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:
Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.