+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Tips til markedsføring av anbudstjeneste

Tips til markedsføring av anbudstjeneste

Hei,
    Jeg lurer på om noen har gode tips til markedsføring av den nye Anbudstjenesten finnenfrilanser.no?

Jeg har åpnet twitter konto, skrevet om den på forskjellige forumer og på bloggen min.

Jeg vurderer å finne eposter til frilansere og sende de epost å fortelle om tjenesten. Jeg vil også sende eposter til forskjellige bedrifter jeg kan tenke meg vil poste prosjekter her.

Noen andre gode råd?
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Hva du et budsjett? For da går det jo ann å kjøpe annonsering på relevante sider, samt Adwords.

Jeg har ikke så mye til budsjett akkurat. Men jeg har Ca 1000 i adwords gavekort som jeg tenkte å bruke.
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Hei alle sammen,
    nå som anbudstjenesten min har eksistert ei stund og begynt å ta litt form så har jeg et spørsmål.
    Det er snart 30 registrerte frilansere der nå og en del trafikk, så nå må jeg få tak i folk som kan legge ut prosjekter der.
    Så det jeg lurer på er om noen har tips til hvordan jeg skal komme i kontakt med folk som vil publisere prosjekter?
    Sende epost til webutviklingsfirma, eller alle slags vanlige firma og spørre om de trenger å få utfført noe?

Kom med tips

Stein Ove Helset

Et råd må være å dra opp seriøsiteten betraktelig. I går kom jo dette prosjektet inn, hvor beskrivelsen sier brukeren ønsker seg et profesjonelt design snarest. Budsjettet er 10.000 kroner.

Basert på den lille informasjonen kommer det inn et bud på halve budsjettet (5.100 kroner). Det laveste budet så langt er 3.900 kroner.

Både prosjektene og tilbudene er jo virkelighetsfjerne.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Member AES is on a distinguished road AES sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2010

Noe jeg synes hadde vært et flott supplement til finnenfrilansertjenesten, er om du kunne hatt et tilbud hvor du er mellomledd på lønnssiden.

Det er mange ungdommer som ikke har eget selskap, og mange enkeltpersonforetak hvor daglig leder ikke ønsker å sette seg inn i alt regelverket og styret med å ansette.

Da kan du ordne med en midlertidig ansettelse, du betaler timelønn til frilanseren (som frilanseren og arbeidsgiver har avtalt) og arbeidsgiver betaler regningen til deg. Du kan f.eks. legge på 15 kroner per time for dine tjenester, evt. også med etableringskostnader.

De eneste jeg vet om som tilbyr noe forsåvidt lignende er: www.studentconsulting.no/
    Du kunne evt. spurt de om de hadde ønsket et samarbeid med deg.

Jeg synes det er en god ide som AES kommer med. Ser ut til at mange kunne trenge litt rådgivning om hvordan behandle kunder, hvordan ta seg betalt, hvordan gå frem og hvordan prise prosjekter. Kjøpere trenger også hjelp - hva de kan forvente, hjelp til å skrive bedre prosjektbeskrivelser o.l.

Hvis ikke vil nettsiden gå i en felle jeg har sett før. Budgivere konkurrerer på BARE pris, uten å tenke i dybden over arbeidsmengden og hvorvidt de er kvalifisert for oppdraget. Kunden sitter på andre siden med store forventninger, men gir fortsatt dårlige beskrivelser.

Både leverandør og kunde blir lei hverandre i lengden og nettstedet dør ut. Ikke gå i den fellen!
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Sitat Opprinnelig skrevet av Kenneth Dreyer Vis post
    Et råd må være å dra opp seriøsiteten betraktelig. I går kom jo dette prosjektet inn, hvor beskrivelsen sier brukeren ønsker seg et profesjonelt design snarest. Budsjettet er 10.000 kroner.

Basert på den lille informasjonen kommer det inn et bud på halve budsjettet (5.100 kroner). Det laveste budet så langt er 3.900 kroner.

Både prosjektene og tilbudene er jo virkelighetsfjerne.
    Hei, ja har sett at der er noen bud som ikke helt holder må. Vurderer derfor å skjule prisen i budet, at man kun skriver en beskrivelse og så får oppdragsgiver vite hva selve budet er. Da vil ikke neste som kommer med et bud som er lavere bare for å være lavere.
    Tips til andre ting jeg kan forbedre for å øke seriøsiteten?

Det er et godt tips AES kommer med ja, men er litt usikker på regler rundt dette med arbeidsformidling og lignende. Men det med betaling er noe man nesten bare må sette seg litt inn i skal man være frilansere mener værtfall jeg.

Jeg tenker på å sette opp en underside der jeg skal forklare litt om hva som burde være med på f.eks prosjekter og bud.

Ble medlem
    Feb 2010

Jeg fant nylig et selskap som leverer en slik mellomleddstjeneste som jeg etterspurte i innlegget over. http://www.frilansfinans.no/t_index.php Det ser veldig lettvint ut hvis man trenger folk i kortere perioder.

I Sverige samarbeider de med frilanssiden okelii.com. @Helset, kanskje du skal invitere de til et samarbeid i Norge?

Ble medlem
    Feb 2010

Du burde også be om intervju hos de forskjellige studentavisene. Lettvint og du får god eksponering. Etter det, kan du prøve deg på NHO-Magasinet, DN eller Hegnar. Har du søkt Innovasjon Norge om støtte for prosjektet? Godt mulig de synes det er en god idé. Det kan ihvertfall være viktig for å gi mange unge jobberfaring, og det bør være noe IN legger vekt på.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine