+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: FinnEnFrilanser.no

FinnEnFrilanser.no

Hei,
    jeg har utviklet en ny anbudstjeneste spesielt rettet mot frilansere.
    Nettsiden heter finnenfrilanser.no, og det er gratis for alle å registrere seg.

Poenget er at det skal være en norsk versjon av elance, guru, rent-acoder og lignende. Bare at jeg har prøvd å gjøre alt veldig enkelt. Tjenesten er akkurat ferdig, men selvfølgelig ikke helt ferdig.

Så det er her dere kommer inn, jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på hva jeg kan gjøre bedre. Prosjektet er for øyeblikket en slags åpen beta der alle kan delta. Design er ikke helt ferdig. Så det er mest funksjoner jeg vil ha tilbakemeldinger på. Og gjerne priser, det koster 10 kr eks mva daglig å ha prosjekt liggende ute. For å få start på denne siden vil jeg gjerne ha tak i noen som vil legge ut prosjekter gratis. Er du interessert er det bare å sende en PM.

Dette er ikke ment som en reklame for nettsiden, men denne siden passer jo til mange av brukerene på forumet.

På forhånd takker jeg for svar.
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Hei du!

Bra tiltak! Norge trenger en slik side da det kryr av frilansere her.

Siden vises dog ikke helt riktig i Chrome. Regner med linjene skal være like lange? http://imm.io/4Grq

Ellers så ville jeg lagt mer fokus på oppdragene enn på frilanserne Det blir litt som høna og egget - hvem skal komme først, oppdragene eller frilanserne? Høyst sannsynlig er det lettere å få inn frilanserne ditt først, så da må du vise fram oppdragene for å gjøre siden mer attraktiv for de!

Takk for svar
    De linjene skulle faktisk være sånn i utgangspunktet. Men når du sier det så vil jeg tro det ser bedre ut om de er like lange. Takk for tipset!

Ja, jeg må jo få en del frilansere dit før noen vil legge ut prosjekter. Så det er vel kanskje best om oppdragene kommer på toppen ja. Da vil de værtfall komme bedre frem.
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Registerte meg nettop og eposten som ble sendt ut er ikke helt riktig formatert. I thunderbird (på mac) ble HTML-koden synlig i eposten som ble sendt ut!

.. ellers så var det ikke noe annet å utsette på registeringsprosessen

Enkle markedsføringstips: Gjør det enkelt å dele profilen sin gjennom FB og Twitter. Samme gjelder for de som legger ut oppdrag. I tillegg hadde det kanskje vært greit med en "badge" som folk kan ha på sidene og bloggene sine?

Pokker da, den så bra ut i ene epostleseren min. Men ikke i den ene gamle jeg bruker, så tenkte det var i orden. Så det skal jeg få sett på.

Ja, takker for markedsføringstips. Det har jeg tenkt å lage en egen post om. Har tenkt på det med deling med facebook og twitter. Det er jo kjapt å fikse. Og så må jeg få laget en sånn badge også ja, det var ikke dumt

Jeg har laget twitterkonto, twitter.com/finnenfrilanser.
    Og som du tipset om, kan man nå dele prosjekter og profiler via Facebook og twitter.

Noen som har noen formening om betaling?

Jeg tsr nå 10 kr eks mva per dag av de som vil.legge ut prosjekter.
    Mulig at alt bare skal være gratis, og få inntjening via reklame og adsense.

Om du legger inn betaling før aktiviteten er ganske brukbar vil nok ikke tjenesten klare å stable seg på beina. Legger du til betaling når brukere har vendt seg til gratis vil de forsvinne.

Tror det beste er å bygge en god og gratis tjeneste, men lite reklame så det ikke forstyrrer. Når du har en god følgerbase, så kan du prøve å legge til tilleggstjenester som koster penger.

Husk å aldri miste brukerfokus til fordel for pengefokus. Ingen brukere, ingen penger

Takk det var et klokt svar
    Jeg får vel bare fjerne det som er av betaling foreløpig. Har tenkt å senere kanskje innføre en slags betaling for frilanserene. Der man kan ha gratis konto, kg proffkonto. Og når en oppdragsgiver skal legge ut prosjekter kan han velge hvilken gruppe som skal kunne gi bud. Men det får jeg tenke litt mer på.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine