+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Ta opp egne samtaler

Ta opp egne samtaler

Hei,

Kunne gjerne tenke meg å ta opp egne samtaler enkelte ganger når jeg snakker med kunder. Dette er ikke for å låse kundene til snuskete avtaler eller noe slikt, det er mer for at jeg selv skal kunne spille av etterpå for å høre om det er noe jeg kan bli flinkere på. Merker jeg ofte tenker med meg selv "hvorfor i alle dager sa jeg det?" når jeg snakker med nye personer.

Mesteparten av dagens samtaler går gjennom en iphone i dag, men er villig til å investere litt i dette om det må til.

Noen råd?

Kanskje her er noe du kan bruke til din iphone: http://www.brighthub.com/mobile/ipho...les/82001.aspx

Eventuelt kjøpe deg en iptelefon/skype, det går jo gjennom dataen. Og da skulle man tro det blir litt enklere?
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

De iPhone løsningene ser da greie nok ut om de fungerer

Takk!

Ja, det gjør de nok. Leste litt om iPhone call recorder appen. Den skal visst være bra.
    Husk å oppgi til de du ringer at samtalen blir tapet da, det er vel ikke helt lovlig visst ikke?
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Det var mitt neste spørsmål.. er det forbudt å ta opp når jeg ikke har noen som helst slags planer om å bruke opptaket til noe annet enn selvutvikling? Med andre ord vil jeg ikke bruke noe av det som blir sagt mot noen i tilfeller hvor det skulle være mulig.

Fant en annen tråd på et forum om lignende emne: http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=16265.
    Ser ut som du må nevne til den du snakker med at samtalen blit tapet.

Det er ikke vanlig å opplyse om at man taper samtalen når den kun er til internt bruk.

Skulle du velge å opplyse om dette vil mange av samtalene ikke forløpe på samme måte som om den andre part ikke visste at du ikke tapet samtalen.

Så lenge opptakene kommer på avveie eller du bruker dem er det jo tross alt ingen som vet om at du har tapet. Og, strengt tatt er det vel kun når du har tenkt å bruke opptakene eksternt det blir ulovlig.
    Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!

Enig i konklusjonen din,BK.

På lik linje som mange forelesere ser opptak av seg selv etterpå for å se hva de kan gjøre bedre, så tror jeg det kan ha samme effekt å høre seg selv på telefonen, enten det er cold-sale eller bare briefing av en kunde. Jeg tror et opptak av meg selv på telefon med f.eks en ny kunde vil overraske meg selv!

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine