Jeg er ikke helt sikker, men slik jeg har forstått det, så er de bare pliktig til å legge det ut på anbud hvis det er større summer det er snakk om.
Hvis det er noe du kan tjene gode penger på så kan du høre med doffin. De har sikkert greie på det.
Hei,
Har en ide jeg kunne tenke meg å presentere for min lokalkommune hvor jeg selv også kan være leverandør. Om kommunen liker ideen min og de bestemmer seg for å kjøre på videre, kan de da bare leie inn mitt firma til jobben eller er de da pliktige til å legge ut anbud?
- Kenneth
Jeg er ikke helt sikker, men slik jeg har forstått det, så er de bare pliktig til å legge det ut på anbud hvis det er større summer det er snakk om.
Hvis det er noe du kan tjene gode penger på så kan du høre med doffin. De har sikkert greie på det.
ah, stemmer sikkert det. Mener jeg har hørt den regel før når jeg tenker meg om, uten at jeg husker størrelsen på beløpet. Jeg ser proff.no skiller på 500.000,-, så kanskje det er beløpet?
Kanskje. Jeg hadde egentlig trodd det lå lavere.
Hvis du får sikkert svar på hvor mye det er, så post gjerne det i tråden. Jeg lurer litt på det selv.
Det er utarbeidet en veileder med oversikt over reglene for offentlige anskaffelser. Et omfattende dokument, men sjekk spesielt fra side 44 og utover.
Driver og er redaktør for nettmagasinet Miniforetak.no, og har også en blogg om de minste foretakene.