+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Jeg trenger din kreative hjerne

Junior Member MN2010 is on a distinguished road
    Ble medlem
    Jan 2011

Jeg trenger din kreative hjerne

Jeg tenkte å bruke litt crowdsourcing. =)

Jeg er markedssjef og medeier i selskapet Matfryd. / matfryd.no

Matfryd er en tjeneste som leverer deg råvarene og matoppskriftene for 5 dager (1 uke) eller 3 dager rett hjem på døren din. Vi leverer i Bergen, og nå fra midten av januar i Stavanger og Oslo-området også.

Hovedmålgruppen er barnefamilier, med mor 25-40 som beslutningtaker. Også par.

Det jeg trenger deres hjelp til er gode ideer for vår markedsføring:
    - Vi er på sosiale medier, vi er i kataloger.
    - Vi bruker facebook og adwords ppc.

Er det noen vi burde samarbeide med? Noe lønnsomme aktiviteter? Markedsføringsmetoder?

Jeg takker for alle tips og ideer med gode rabatter
    (Er innslaget veldig bra skal du få en/flere uker med gratis mat.)

mvh. Roy =)

Hei Roy og velkommen

Det aller første som slår meg er at målgruppen begrenser endel. Hva med ungkarer og par? Mange av mine venner som er ungkarer har solid økonomi, jobber mye og lager svært sjeldent ordentlig mat. Alt for ofte blir det junk food. Det samme gjelder par - jeg og kjæresten min lager ofte mat sammen, men å få levert nye og spennende oppskrifter på døra basert på friske råvarer er så absolutt noe vi vill prøvd om det kom i vårt område. Har dere gjort noe research på de forskjellige målgruppene?

En annen ting dere kan gjøre for å nå ut til flere kunder er å utvide logistikknettverket ditt. Jeg er f.eks partner i en logistikkbedrift som holder til på Rudshøgda, Hedmark. Herifra har vi kort avstand til de 3 mjøsbyene Hamar, Gjøvik og Lillehammer, samt Brumunddal, Moelv og Elverum. Med en partner som oss kan dere nå ut til mange tusen mennesker i disse områdene. Vi gjør allerede noe lignende med produktet pellets.

Selve nettsiden synes jeg gjør en dårlig jobb i å selge produktet. Det er svært få call2actions og selve registeringsskjema er svært kjedelig. Jeg har jobbet med flere kunder hvor endringer på registeringsskjema har betyd millioner ekstra i omsetning per år - selv norske kunder. Start med å gjøre registeringsskjema langt mer attraktivt! Vet du hvordan du gjennom Google analytics kan måle hvor og hvorfor brukere forlatter matfryd.no?

Hvis nettsiden er en av deres viktigeste salgskanaler, så ville jeg investert i en skikkelig oppgradering. Et enkelt Wordpress-theme som får det til å se ut som om tekst og bilder har blitt slengt inn uten sammenheng vil aldri utnyte det fulle potensial.

Junior Member MN2010 is on a distinguished road
    Ble medlem
    Jan 2011

vi har tenkt tanken, og det er i tankene med levering til andre målgrupper

takk for logistikk, alltid bra med å kunne levere til nye områder.

jeg begjynte i midten av november og det første jeg gjorde var å sitte med ned med "experter" og lage ut hvordan den nye siden skulle være. nå har vi funnet noen gode til å gjøre jobben. så analytisk sett, cta og kortere kjema + andre viktige ting er veldig bra den 20 januar.

det nye 5 sifr nr vil også gi nye muligheter.

gjerne kom med løpende ideer og sjekk ut oppdateringene.

takk for hjelpen

Member AES is on a distinguished road AES sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2010

Hei Roy,

Jeg har et forslag som ligner litt på Kenneth sitt, utvid kundegrunnlaget. Det er veldig mange gamle som ikke orker eller greier å handle selv. Morfar er en slik en. Han har dårlig syn, er ikke særlig rattfør (pga syn og alder), og skulle gjerne hatt varer hjem til seg.

Det jeg ville gjort var å ha kjernegruppen slik den er nå. Men i tillegg åpne for at folk over hele landet kan få varer. Dere kan bruke Posten til å levere varer for dere de stedene hvor dere ikke kjører selv.

Et tips til: Dere bør poste dagens oppskrift på Matfryd-siden på facebook. En oppskrift dagen. Det er så mange som lurer på hva de skal spise, så det der vil gjøre at dere holder på facebook-medlemmer, og lett skaffer flere. Det er sikkert mange som tar steget over fra Facebook til å bli kunde også når de ser oppskriftene, men ikke gidder/ikke har kapasitet til å handle inn selv.

Jeg vet ikke hvordan du kjører Facebook-reklamene dine nå. Her er uansett hvordan jeg ville gjort det:
    - Kjør reklamene for venner av medlemmer av siden din. Prøv deg frem med CPM og CPC-bud. Det er ikke sikkert det er så store forskjeller, men jeg har sett flere som har anbefalt CPM når det gjelder reklame som vises for eksisterende medlemmer (hvis du prøver deg frem med CPC en uke, så CPM osv, så post gjerne erfaringene dine her i forumet). Ha "En oppskrift dagen" (el.l. budskap) i tittelen på reklamen.

Jeg ville installert en facebook-kommentarboks nedenfor trådene. Da blir det synlig på den som kommenterte sin facebook-side (ikke viktig, men alle monner drar).

Jeg vil også anbefale deg å kjøre ut pressemeldinger en gang i blant. Den her har en alright pris, og gir god distribusjon. http://www.get2press.no/
    Du lager pressemeldingen gjerne som et "halvfabrikat", som kan skrives om til en artikkel. Et eksempel på en slik pressemelding kan være å legge inn noen sitat fra deg selv (en setning eller to), du skriver om tidsklemma, og løsningen. Ikke reklamepreget, og mye som en NTB artikkel. Tid er penger, så hvis du ikke vil jobbe med det selv, men vil ha en billig løsning, så anbefaler jeg å ta kontakt her:
    http://www.uib.no/studieprogram/BAHF-RET#kontakt
    Og høre om det er noen retorikkstudenter med overskuddskapasitet. Det er mange som er rågode til å formulere seg, men bruker all tid på bloggen sin, leser innlegg i morgenbladet el.l. Samtidig som de jobber skift på hotell for å betale for studiene. Det er nok mange som er veldig takknemlig for å få slike oppgaver fremfor å skifte laken...

Så har du trangt om tid, så gi det et forsøk.

Jeg er veldig enig med det Kenneth skriver om skjema. Du bør se på hva du kan gjøre for å korte det den (evt. splitte det opp), samt tydeliggjøre feltene (gjerne gjennom høyere kontrast).

Forresten et fantastisk flott konsept du har. Lykke til med det, og velkommen til forumet.

Member AES is on a distinguished road AES sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2010

Og hvis du prøver deg på pressemeldinger, så ville jeg hatt noen eksempelbilder klare, slik at du gjør jobben for journalisten så enkel som mulig. Kenneth i posten ovenfor er god på både foto og etterbehandling (jeg var innom Flickr-konoten din en dag), så hvis du ikke driver med foto selv, så prøv gjerne han.

Vil først bare si at dette konseptet er jo helt genialt!
    Må si meg enig med de andre komentarene. Bytt ut nettsiden og utvid målgruppen.
    Savner muligheten for å skreddersy størrelsen på menyene. Hvis man under registrering oppgir at man er 1 person, får man levert mat for 1 person, om man oppgir at man er 4 så får man mat til 4 osv..
    Denne tjenesten burde absolutt bli landsdekkende!
    Skal dere komme til Trøndelag kan du kontakte meg for å få løst deres logistikk-behov :-)

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine