+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Markedsføring av nettbutikk

Markedsføring av nettbutikk

Hei,
    som jeg skriver i min introduksjonstekst på forumet her så har jeg akkurat startet en liten nettbutikk.
    Det jeg er ute etter nå er tips til hva jeg kan forbedre på nettbutikken, hvordan kan jeg forsikre meg om at alle kunder skal føle seg trygg på å handle hos meg og ligndene.
    Og så vil jeg gjerne ha noen gode tips til hva som fungerer best innen markedsføring. Det har jeg for så vidt gjort svært lite av ennå. Eneste jeg har gjort er å startet en Twitter konto (www.twitter.com/istash_shop), og sendt sms til alle mine venner som jeg vet har noen iProdukter. Jeg har også skrevet om nettbutikken på bloggen min og på webdesignfirmaet mitt sin hjemmeside.

Jeg har tenkt på å selge også på finn.no, og på qxl.no. På den måten vil jeg forhåpentligvis lede mange til min nettbutikk.

Nettbutikken heter iStash (www.istash.no), og der skal jeg selge utstyr til iPad, iPhone og iPad.
    Det finnes forsåvidt flere nettbutikker som selger det samme, men jeg satser ikke på å bli rik via denne nettbutikken. Bare som en hobby egentlig.

Så derfor spør jeg, hva kan jeg gjøre for å forbedre den? Og hva skal jeg gjøre for å markedsføre den?
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Hei,

Er det noe feil med den for øyeblikket? Får bare opp en hvit bakgrunn og stor fett tekst som sier "It works!"

Ja huff, vps'en min er nede. Så holder på å prøve å fikse det, samtidig som jeg ser på ny server.
    Skal si fra når den er oppe og går igjen
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Da er den endelig opp å går igjen, går dessverre litt tregt, men den fungerer værtfall

Bruker Mac med Chrome når jeg tok en titt på siden. Er syk, så blir kort med tilbakemeldinger inntil videre.

- Flere av produktbildene laster ikke.
    - Siden laster VELDIG treigt. Husk at trege nettbutikker betyr at du laster mange kunder. Hvor hoster du?
    - Produktbilde er hvit, nettside bakgrunn er grå: http://istash.no/se-produkt/transpar...sel_iphone_4g/
    - Om oss siden sier ingenting om hvor dere holder til - dette liker jeg av en eller annen grunn å vite.
    - Ingen informasjon om bytterett, garantier osv.

Det er viktig å holde i bakhodet at målgruppen din er "apple-fans". Apple-fans er over gjennomsnittet opptatt av bra design, også fra (nett)butikkene de handler fra. Du vet vel selv hvordan følelsen er bare du får hendene i esken på et Apple produkt? Man er imponert før man åpner esken! Generelt sett er det svært dårlig produktbilder og logo. Alt ser malplassert ut.

Jeg vil jobbet med et bedre design, mer utfyllende informasjon (både på produkter og generelle sider) og ytelseoptimalisering av nettbutikken før jeg hadde gjort noe markedsføring!

Sitat Opprinnelig skrevet av Kenneth Dreyer Vis post
    Bruker Mac med Chrome når jeg tok en titt på siden. Er syk, så blir kort med tilbakemeldinger inntil videre.

- Flere av produktbildene laster ikke.
    - Siden laster VELDIG treigt. Husk at trege nettbutikker betyr at du laster mange kunder. Hvor hoster du?
    - Produktbilde er hvit, nettside bakgrunn er grå: http://istash.no/se-produkt/transpar...sel_iphone_4g/
    - Om oss siden sier ingenting om hvor dere holder til - dette liker jeg av en eller annen grunn å vite.
    - Ingen informasjon om bytterett, garantier osv.

Det er viktig å holde i bakhodet at målgruppen din er "apple-fans". Apple-fans er over gjennomsnittet opptatt av bra design, også fra (nett)butikkene de handler fra. Du vet vel selv hvordan følelsen er bare du får hendene i esken på et Apple produkt? Man er imponert før man åpner esken! Generelt sett er det svært dårlig produktbilder og logo. Alt ser malplassert ut.

Jeg vil jobbet med et bedre design, mer utfyllende informasjon (både på produkter og generelle sider) og ytelseoptimalisering av nettbutikken før jeg hadde gjort noe markedsføring!
    For det første, takk for svar

Jeg hoster på Vpslink heter det, ligger vel i USA. Men skal kjøpe meg ny vps i Norge eller Sverige. Ja vet hvor frustrerende det er med trege sider
    Det med om oss siden har jeg faktisk ikke tenkt på siden det er en nettbutikk, men det skal jeg selvfølgelig skrive ned.
    Informasjon og garanti skal jeg også tilføye.
    Ja visste det var litt problemer med bildene, men trodde det var fikset. Det må jeg se på igjen.
    Og bli flinkere å slkrive med utfyllende produktinfo, tenkte også å legge til mulighet for å legge igjen omtaler.

Ja den følelsen av et appleprodukt er fantastisk

Skjøøner at jeg har mye å ta tak i, men man kan værtfall kun bli bedre

Du får bumpe tråden når du har oppdatert siden litt

Member Grooo is on a distinguished road
    Ble medlem
    Feb 2010

Min erfaring er at slike "legg igjen tilbakemelding"-funksjoner ikke akkurat blir så mye brukt, man bør nok ta seg jobben med å skrive utfyllende produktomtaler selv. Selv om det tar tid og er kjedelig...

Det kan godt hende det, jeg har den omvendte erfaringen. Jeg vil gjerne se etter omtaler, problemet med det er jo at den som styrer nettsiden gjerne luker ut dårlige omtaler.
    Men ja, jeg får skrive litt bedre omtaler ja

Junior Member studiosolheim is on a distinguished road
    Ble medlem
    Mar 2011

En ting du burde ha fått er skikkelige bilder av dine produkter, med hvit bakgrunn på alle bildene. Jeg har mulighet til å hjelpe deg der med gode bilder med hvit bakgrunn av produktene dine. Send meg PM hvis du ønsker å få mer info!

Mvh. Alexander

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine