Ja, det gjelder å lete etter alt du faktisk har å tilby i stedet for å tenke på alt du ikke har å tilby. Jeg er rimelig sikker på at det finnes medarbeidere der ute som passer profilen man ønsker.
Dessuten er det jo slik at mange ønsker å jobbe et sted hvor man får ansvar, men uten å være "ansvarlig" (sjef/leder) og ikke minst jobbe i en mindre organisasjon hvor man blir hørt.
Mitt råd vil være å finne noen med referanser som du sjekker slik at du er sikker på at den du får svarer til hovedkriteriene. Og, ikke glem at den som er i intervju selger seg inn, så trekk fra litt når du gjør vurderingen.
Jeg selv har brent meg på ansatte som ikke klarer å leve opp til de forventningene/kravene jeg serverte i ansettelsesintervjuet. Dette er dyrt, for den første ansatte koster ekstremt mye av din egen tid og!
Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!
Hei!
Har ikke selv erfaring med å drive et selskap, men har en meget bred jobberfaring. Sånn jeg selv opplever det, handler det ikke om de stilige kontorbygningene med masagebord og fotballspill. Det du bør fokusere på er å gjøre jobben spennende gjennom den erfaring og kunnskapen de får ved å jobbe for deg. Det er jo selvfølgelig en ulemte at det ikke vil være noe stort socialt miljø, men da får du heller ta han/henne med ut på en fredagsøl en gang i blandt. Eller kan jeg anbefale å leie en plass på et kontorlandskap. Det er veldig populært blandt mindre virksomheter og grundere som har behov for å sitte på et sted hvor det fatisk skjer litt. vet desverre ikke hvordan det er på Hamar, men finnes helt sikkert noen lignende kontorlandskaper der også.
Lykke til!
Hilsen Monet
Sist endret av Kenneth Dreyer; 26-02-2011 kl 09:50 Begrunnelse: Link i ordet "hei" ?