Hva du gjør med studielånet er det ingen som vil kontrollere.. men husk at du må ha igjen penger til skole og hva nå enn slags andre utgifter du har i hverdagen!
vi er to stykker som skal starte opp en bedrift. vi starter som ansvarlig selskap (DA). vi er begge studenter, og lurer på om det er mulig for oss å ta opp fult studielån og bruke alt på bedriften?
Hva du gjør med studielånet er det ingen som vil kontrollere.. men husk at du må ha igjen penger til skole og hva nå enn slags andre utgifter du har i hverdagen!
Det skulle ikke være noen problemer å bruke studielånet til bedrift. Hva du faktisk bruker de pengene på er opp til dere, men husk det er et lån og skal betales tilbake.
Og studentlivet er ikke akkurat billig hvis dere ikke bare sitter hjemme og spiser nudler. Må huske at dere skal leve litt og.
Går nå andre året på økonomi studier på BI og har enda ikke noe studielån, bor fortsatt hjemme og har en deltisjobb hvor jeg har en inntekt på rundt 10 000 kr i måneden. så da skulle ikke det være noe problem, men studielån betales vel ut månedlig og ikke som en utbetaling?
Ja det betales månedlig med litt ekstra den første utbetalingen hvert semester.
Jeg får studielånet mitt ubetalt 2 ganger i året (starten av hvert semester). Hva slags studielån er det som betaler ut hver måned?
Hvor studerer du Kenneth? Norge eller utlandet? I utlandet betales studielånet ut 2 ganger i året. I alle fall i 'min' tid og studielån til universitet hver måned.
Jeg studerer i Australia, så da har vi nok svaret der![]()
Kenneth: Studerte i Australia selv. Herlig land. Husk å kos deg masse
Gorilla&Tiger: ja så hvis dere skal bruke studielånet på bedrift krever det en viss planlegging.
Sist endret av Urverk; 15-09-2010 kl 04:35