+ Svar på tråd
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 10 av 15

Tråd: Nettbutikk 2

Junior Member kahem is on a distinguished road
    Ble medlem
    Jun 2010

Nettbutikk 2

Hei bare lurte på om det er noen her som driver nettbutikk. Lurer lit på logistikk, er det mulig å oppere en nettbutikk med en fulltidsjobb? Lurer lit på hvordan man ordner med utsendelser av varer osv. Anyone knows??

Har dessverre ikke et drevet en nettbutikk, men du tar opp et spørsmål jeg selv er interessert i å vite mer rundt (som jeg også kommer til å undersøke nærmere når jeg flytter tilbake til Norge igjen). Jeg blir medeier i et lite logistikk-selskap på østlandet januar/februar 2011, altså om litt over et halvt år. I tillegg til et bra distribusjonsnettverk, så har vi egne lokaler med massevis av lagerplass, både for små og store varer.

Har vurdert å sette opp et datterselskap i forbindelse med dette hvor vi kan ta på oss all distribusjon og logistikk for nettbutikker. Dette har foreløbig bare vært en tanke, så jeg har ikke regnet i dybden på lønnsomheten for både min og kundens bedrift. Dog ser jeg umiddelbart at fordelen for nettbutikk-eieren vil være spart tid i forbindelse med pakking og logistiske løsning, samt at man slipper å holde egen lagerplass. Rett og slett vil bare nettbutikkeieren trenge å tenke på drift og salg selv.

Junior Member Netbutikker is on a distinguished road
    Ble medlem
    Apr 2010

Det er nok lurt å ha en fast jobb ved siden av nettbutikken i begynnelsen da det ofte går treigt i starten og man vil være avhengig av andre inntekter i ganske lang tid i starten med mindre man har en pengesterk investor i ryggen da .

Det er sikkert lurt å utnytte ekstra areal med å drive med lagertjenester .
    Vet at det iallefall i og rundt Oslo er et ganske bra marked for å holde lagerplass for både privatmarkedet og bedriftsmarkedet , bare sjekk prisene til endel av de som driver med dette .
    Tror imidlertid at markedet for varehotell m/logistikk er ganske skvist m/store og svært veletablerte aktører .

Sitat Opprinnelig skrevet av Netbutikker Vis post
    Tror imidlertid at markedet for varehotell m/logistikk er ganske skvist m/store og svært veletablerte aktører .
    Finnes dette allerede for nettbutikk-segmentet? Altså små til mellomstore nettbutikker.

Junior Member Netbutikker is on a distinguished road
    Ble medlem
    Apr 2010

Nå er det 3 gangen innlegget mitt forsvinner ..
    Kort oppsummert : du må undersøke dette selv .

Member Grooo is on a distinguished road
    Ble medlem
    Feb 2010

Jeg og mannen driver nettbutikk ved siden av hver vår fulltidsjobb og to små barn.
    Kom gjerne med konkrete spm så kan jeg fortelle litt om hvordan vi gjør noen av tingene hos oss

Junior Member kbh is on a distinguished road
    Ble medlem
    Aug 2010

jeg lurer på det samme som trådstarter. Er i planleggingsfasen av en nettbutikk, og har maaange spørsmål! =)

Hvor stor andel av arbeidet utgjør pakking, levering etc?
    Hvor mange like produkt bør en ha på lager?
    Hvor mange ulike produkt bør en minst ha på hjemmesiden?
    Hva er reglene for showroom mtp kommunen? Kan jeg selge varer der, selv om showroomet ligger i et boligområde, og ikke næringsområde i kommunens reguleringsplan?

kommer sikkert på mer etterhvert, men jeg er også tobarnsmor med full jobb som deg Groo. Hvordan løser dere det? Mye kveld/natt/helg arbeid regner jeg med?

Member Grooo is on a distinguished road
    Ble medlem
    Feb 2010

Antall produkter man bør ha på lager varierer vel like mye som det finnes forskjellige varer man kan selge, kort sagt ganske umulig å si noe om. Det kommer jo ann på alt fra hvor stor kundegruppe man har, hva varene koster å ha på lager, hvor kjapt man skaffer flere osv.
    Og hvor mange ulike produkter man bør ha varierer også ut fra disse og flere andre kriterier.
    Ganske umulig å svare konkret på disse spørsmålene.

Når det gjelder hvor mye tid som går til pakking og annet praktisk så varerier jo også dette, både med ordremengden som øker og effektivisering når man kommer inn i det.

Vi jobber med butikken på kveldstid og i helger, går mye tid ja

Junior Member Ola is on a distinguished road
    Ble medlem
    Aug 2010

Jeg tenker litt på utvalget i nettbutikken. Flere sier at en bør satse på et område som en liker å kan noe om. Det er vel fordi enda har større sjanse til å lykkes for en kan svare på hendvendelser og få tak i gode produkter.
    Men si at en da er god på mye, vaskemaskiner, maling, fotballer, bil, hus osv.
    Blir det rot å ha så forskjellige kategorier?
    Hvordan tror dere bruker opplevelsen blir?
    Si at kjøper kommer inn i nettbutikken pga en vare som var aktuelt, av nysgjerrighet kan en jo klikke innom de andre om varene. Men hadde det virket rart tror dere og fått kjøper til å velge noen andre som heller konsentrer seg om det produkte og dermed har flere typer og mye tilbehør i sitt utvalg?
    Enn at en kun har den varen og kanskje en vare eller to i de andre kategoriene?
    Hva sier dere?

Jeg tror det er viktig å ikke fokusere på for mange vidt forskjellige segmenter. Hvis ikke ser det jo bare rotete ut og det ønsker ingen på nett! Det blir også problematisk med markedsføringen - hvordan skal du klare å fokusere den? Hva med reperasjoner?

Du skal ha store budsjetter eller en uvanlig flaks for å lykkes med det tror jeg.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine