+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: System for utleie

System for utleie

Hei,

Er på jakt etter et system for utleie av hovedsakelig kjøretøy (minibuss, varebiler, lastebiler, flyttebiler o.l). Gjerne mulighet for å legge til andre lignende ting som hengere og annet utstyr.

Noen som vet om et slikt system?

Vet ikke om noe sånt nei.
    Men hvor avansert skal det være da? Kan jo ikke være så vanskelig å lage.
    Jeg driver spillfirmaet Arelio, anbudstjenesten FinnEnFrilanser.no, Twitter @steinovehelset.

Tja, hvor avansert skal det være?

Minst mulig avansert å bruke, allikevel med mest mulig funksjoner. Litt som Apple!

Om jeg ender med å må utvikle mitt eget vil følgende stå på menyen over ting jeg MÅ ha (alt webbasert så klart):
    • Legge inn alle utleieobjekter
    • Reservere gjennom web
    • Reservere og endre bestillinger bra backend
    • Se historikk per utleieobjekt
    • Utleiedato og innleveringsdato må kunne avvike fra registerte datoer.
    • Mulighet for utleie per time, dag, uke, måned.
    • Utleiekalender for objekt gir oversikt over hvilke objekter som er utleid til hvem, hva som er reservert til hvem. Denne oversikten gis også på objektstype nivå
    • Mulighet for produktgrupper.
    • Mulighet for tilleggsprodukter som kobles opp mot produkter og/eller hele produktgrupper (f.eks valgfri GPS til varebil).

Andre funksjoner som vil være viktig for i lengden, men som ikke er nødvendig fra dag 1:
    • API, slik at kunderegister kan kobles mot ekstern CRM-system
    • API, som kan brukes til å utvikle en app for iPhone/iPad slik at jeg alltid har oversikt
    • API, som kan kobles mot regnskapsprogrammer (mulighet for å legge produktgrupper i avdelingsregnskap).
    • API, Overføring til betalingshånderting-verktøy.
    • Detailjert historik per utleieobjekt (så jeg har oversikt over når service er nødvendig, status på ROI og annen viktig info)
    • Fleksible prislister, hverdagsrabatt, kvantitetsrabatt osv.
    • Cross-sell og up-sell
    • Returer og delreturer kan registreres mottatt på annen lokasjon enn utleveringen
    • Mulighet til å opprette utleiekontrakter direkte.
    • Registere forbruk og slitasje
    • Rapporter som dagsomsetning, ukes, måned, kvartal og årlig, samt forventet omsetning. Må kunne defineres etter perioder og grupper (f.eks minibuss).
    • Rapporter for lønnsomhet innenfor de forskjellige objektene og kategoriene.
    • Mulighet for å opprette tilbud som lagres i PDF.
    • Varselsystem som varsler på epost.
    • Utfyllende kunderegister (igjen koblet opp mot CRM), hvor man enkelt kan se lønnsomhetsforholdet med kunde.

Mer kommer jeg ikke på i farten! Mange bedriftseiere vil nok gå i mot meg å denne, men det er også viktig for meg at systemet er enkelt i bruk og ser bra ut (noe som ofte går hånd-i-hånd). Igjen, inspirert av Apple.

Junior Member ahansson is on a distinguished road
    Ble medlem
    Jan 2011

Har dere funnet et system? Hva med norskutviklede Makeplans.no? http://makeplans.no/. De har også et fint lite API dere kan koble dere opp mot for å evt. ta imot bestillinger direkte fra nettstedet deres.

Junior Member espenantonsen is on a distinguished road
    Ble medlem
    Mar 2011

Hei Kenneth,

Jeg utvikler MakePlans og vi har støtte for en del av det du etterspør - samt et API som du kan leke deg med. Men vi har ikke mulighet til å legge inn tilleggsprodukter direkte.

Når det gjelder integrasjon så er vi koblet mot 24SevenOffice, Dokus, Highrise og jobber også med andre som er på vei.

Mvh
    Espen Antonsen
    MakePlans

Hvorda gikk det Kenneth? Fannt du et greit nok system eller måtte du lage selv?

Vi endte ikke opp med å kjøpe selskapet hvor vi hadde behov for dette systemet, så behovet er ikke like stort lengre. Det er fortsatt ikke lagt helt vekk, men ingenting jeg kommer til å fokusere på igjen før etter sommeren.
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

Vekker denne tråden til live igjen da vi atter en gang snuser på dette markedet.

Testet makeplans.no nå og ble langt fra imponert. Massevis av bugs og langt fra et system som bør kalle seg brukervennlig.

Andre råd?
    Hei, mitt navn er Kenneth. Jeg blogger og driver to bedrifter:

Crenia: Hjelper deg med markedsføring, design og teknologi.
    Dreyer Transport: Transportbedrift som tilbyr godstransport med Østlandet som hovedbase.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine