+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Hvordan fremstå som større?

Member peterandrej is on a distinguished road
    Ble medlem
    Feb 2010

Edit fra Kenneth: Denne tråden er en splitt fra denne tråden.

Denne kunden har vært veldig skeptisk til oss, da vi er så små. Denne kunden har enorme ressurser og anser våre priser som lommerusk. Men vi er så små at de er redde for at vi skal være borte om noen måneder. Jeg har derfor måttet sende over regnskap og erklæringer fra Brønnøysundregistrene for å "bevise" at vi faktisk har et selskap og ikke bare driver med tull og fanteri.

Hvis noen har noen ideer om hvordan vi kan fremstå som "større" eller mer "solide" så mottas tips med takk i denne tråden!!

Godt spørsmål!

Noen av tingene jeg bruker å se på er selvfølgelig "om oss" siden. Om firmaet har en kontoradresse (noe som raskt demonstreres med et kart) anser jeg de som større, men dette gjør dere jo allerede.

Andre ting som for meg får de til å se større ut:

- Fasttelefonnummer (ikke mobil).
    - Presentasjoner av ansatte (kanskje jukse litt med å slenge inn en deltidsansatt, regnskapsføreren og den mest aktive frilanseren? Kanskje dama som vasker kontoret også).
    - Bilder fra kontoret/bygget.
    - Referanser, med navn og bilde av kunde. Jo flere jo bedre så klart.

Hva mer kan man gjøre?

Her er forresten noen gode tips til hvordan skrive en bra "om oss" side: http://sixrevisions.com/content-stra...ge-guidelines/

For det første ville jeg vel sørget for at jeg visste hvorfor kunden tror man vil være borte om noen måneder. Og, alle kundeforhold er vel i bunn og grunn basert på gjensidig tillit!?! Hvis kunden ikke har tillit til deres seriøsitet, kan vel dere sannsynligvis stille det samme tilbake.

For meg høres det mer ut som om det er dere som ikke klarer å skape den tilliten dere har behov for fra kunden. Tror nok ikke dette er basert på om dere har huslinje eller mobil som primærtelefon. Og, såvidt jeg forstår kjenner jo kunden allerede til deres størrelse, så det blir vel vanskelig å endre inntrykket av den.

@Kenneth: Jeg vil heller si at en bedrift som har "fastlinjetelefon" henger litt etter og kanskje ikke er så tilgjengelige. Mobil er i dag mer vanlig en fastlinje! I alle fall om vi nå snakker om Norge og norske forhold.
    Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!

Fastlinjetelefon for meg betyr at de har en fast tilholdssted, noe de aller fleste seriøse bedrifter har nå i dag.

Junior Member Tonny is on a distinguished road
    Ble medlem
    Jun 2010

Vanskelig å fremstå som større enn det man er uten å vri på sannheten. Beste måten å fremstå som større på er å bli større.

Member AES is on a distinguished road AES sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2010

Hvis du leier kontor i et større hus kan du ha bilde av huset utenfra. Det er uansett fint å ha, hvis noen tenker å ta turen dit. De aller fleste vet at dere ikke har hele huset (hvis det er en bedrift med 1-5 ansatte), men det gir et inntrykk av seriøsitet.

Junior Member helge is on a distinguished road
    Ble medlem
    Aug 2010

Kenneth, det du sier om fasttelefon er egentlig bare tull. STORE firmaer (50++) har nok alle fasttelefonlinjer, men i SMB markedet så er det flere og flere som går over på en ren mobil løsning.

Folk trenger egentlig ikke fasttelefoner idag, om du gir kunden et visittkort med både fasttelefonnummer og mobilnummeret ditt på, hvilket nummer tror du han ringer?

Om du er "stor og solid" så har du vell mangen gode referansekunder som du kan vise til kunden peter ?

Helge, nå føler jeg du setter ting på spissen. Om jeg ringer etter noen fra et visittkort vil jeg ha tak i den personen, ikke noen andre i bedriften - da ringer jeg naturligvis direkte til den personen.

Om jeg derimot gjør research etter en regnskapsfører og jeg har 2 aktuelle selskaper foran meg, hvorav begge har oppgitt et fasttelefonnummer på forsiden samt mobiltelefon til alle oppgitte ansatte, så ville jeg foretrukket å ringe direkte til fasttelefonen først, da den høyst sannsynlig vil være bemannet av noen som tar i mot "generelle henvendelser" og kan sende meg direkte til en person som kan hjelpe meg med mine spørsmål.

Igjen vil jeg påpeke at jeg sa "Fastlinjetelefon for meg betyr at de har en fast tilholdssted, så det er min personlige mening jeg deler - ikke kom her å si det er tull, for det vil være min mening uansett hvor mye fakta og statestikk du slenger på bordet.

Jeg foretrekker alltid å ringe en fasttelefon når jeg har en generell henvendelse, hvis ikke blir jeg ofte sendt at og fram til jeg finner riktig person, havner hos noen som er i bilen, på ferie, sitter på fjellet eller er opptatt med en kunde. Får jeg svar på en fasttelefon, så vet jeg at personen sitter på kontoret og er forberedt på at "dette kan være en generell henvendelse til hvem som helst".

Forøvrig er det ikke en "enten eller" situasjon. Jeg liker at man først får oppgitt et fasttelefonnummer, i tillegg til direkte mobil til de ansatte. Men igjen, fasttelefon påpeker at man har et fast tilholdssted og det er ikke til å komme vekk fra at kontorer er noe du finner hos flere seriøse bedrifter enn useriøse.

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine