+ Svar på tråd
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultatene 11 til 14 av 14

Tråd: Bruk av fakturagebyr (administrasjonsgebyr)

Fakturagebyr virker etter min mening i negativ retning. Det er rett og slett svært kundeuvennlig.

Et annet og viktigere poeng er evnen til å følge opp og få inn pengene. Med loven i hånd kan du legge gebyr på purring (som må være sendt minst 14 dager etter forfall på original faktura). Det bør være helt naturlig å legge på gebyr når du
    1) Har lånt ut penger til kunden i x dager.
    2) Må bruke ekstra tid på å minne kunden på å betale.

NB! Du kan sende så mange "gratispurringer" du vil, og for det gode kundeforholdets skyld kan det, noen dager etter forfallsdatoen, være smart å henvende seg til kunden og høre om han/hun har glemt eller forlagt fakturaen. Selv bruker jeg gjerne e-post til slike henvendelser, og som regel blir sakene løst i fred og fordragelighet. Det gir også mulighet for litt ekstra kundekontakt /-pleie.
    Sist endret av Pål Stavrum; 08-12-2010 kl 12:21
    Driver og er redaktør for nettmagasinet Miniforetak.no, og har også en blogg om de minste foretakene.

Junior Member Båtsmann is on a distinguished road
    Ble medlem
    Mar 2012

Det er ikke lov å legge på fakturagebyr til privatkunder. Når det gjelder gebyrer til næringsdrivende, samt purregebyrer til private, så finnes det maksgrenser.

Member Johan is on a distinguished road
    Ble medlem
    Mar 2012

Hvis du setter ut fakturering til regnskapsføre kan dette være en god måte å dekke inn denne kostanden på.

Sitat Opprinnelig skrevet av Båtsmann Vis post
    Det er ikke lov å legge på fakturagebyr til privatkunder. Når det gjelder gebyrer til næringsdrivende, samt purregebyrer til private, så finnes det maksgrenser.
    Har du en henvisning til hvor dette står?
    Jeg skriver i min blogg fra tid til annen. Ellers driver jeg norges største håndballmagasin på nett, i tillegg til mange andre prosjekter!

+ Svar på tråd

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine